bazarnews

کد خبر: ۵۶۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰
پرونده ویژه رمزارزها -5؛
مدیرکل توسعه و کاربرد فن آوری اطلاعات وزارت صمت با اشاره به مصوبه هیئت دولت مبنی بر قانونی شدن استخراج رمز ارز اظهار داشت: این مصوبه هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده و منتظر هستیم تا آخر هفته از طرف دولت به وزارت صمت ابلاغ شود و کار را شروع کنیم.
اسماعیل زاده : فقط شخصیتهای حقوقی می توانند به استخراج رمز ارز بپردازند/ممنوعیت استخراج رمزارز در واحدهای کشاورزی، صنعتی و تولیدی

گروه دیجیتال بازارنیوز: فرزاد اسماعیل زاده، مدیرکل توسعه و کاربرد فن آوری اطلاعات وزارت صمت با اشاره به اینکه ممنوعیت استفاده از فناوری های نوین، راهکار مناسبی برای برخورد با آنها نیست، گفت: در حال حاضر در کشور باید تمهیداتی در این خصوص اتخاذ شود. به همین جهت مدتی هست که مسئله فناوری رمز ارز در هیئت دولت مطرح شده و پس از برگزاری جلسات زیادی که انجام شده است، چهارشنبه هفته گذشته این مصوبه به تصویب هیئت محترم رسید که استخراج رمز ارز به صورت قانونی انجام شود.

هنوز مصوبه به طور رسمی به وزارت صمت ابلاغ نشده

وی افزود: به دلیل اینکه این امر به عنوان یک فعالیت تولیدی هم در نظر گرفته شده است وزارت صنعت،معدن و تجارت مسئول اعطای مجوز آن است. البته این موضوع هنوز به طور رسمی ابلاغ نشده و ما منتظر هستیم تا آخر هفته از طرف دولت به وزارت صمت ابلاغ شود و کار را شروع کنیم. تدابیری هم دیدیم برای اینکه دستور العملی تهیه کنیم که شرایطی را در آن داشته باشیم تا کسانی که متقاضی این استخراج هستند، بتوانند در این فعالیت حضور داشته باشند.

فقط شخصیتهای حقوقی می توانند به استخراج رمز ارز بپردازند

مدیرکل توسعه و کاربرد فن آوری اطلاعات وزارت صمت ادامه داد: اگر من بخواهم شرایط کلی که در این دستورالعمل دیده شده بگویم اولین مورد آن این است که باید یک شخصیت حقوقی داشته باشد، چون ما الان می بینیم در خانه ها هم بعضی این کار را انجام می دهند و به صرفه نیست و ما تمهیداتی را دیدیم که کسانی که شرکت حقوقی به ثبت رسانده باشند، بتوانند این فعالیت را انجام دهند.

وی افزود : مورد بعدی استفاده از تجهیزات به روز هست که همانطور که در مصوبه هیئت دولت هم آمده باید این تجهیزات به روز و دارای برچسب انرژی و مورد تایید سازمان ملی استاندارد هم باشند. استانداردهای کیفیت توان الکترونیکی را بسنجد و این استانداردها را به صورت برچسب هایی روی این دستگاه ها نصب کند . مورد بعدی تاییدیه وزارت نیرو مبنی بر دریافت انشعاب برق صادراتی است، که هنوز وزارت نیرو تصمیمی در خصوص مبلغ آن نگرفته است . شایعاتی مبنی بر نرخ پنج سنت و هفت سنت بر اساس هر کیلوبایت منتشر شده است اما مطابق آخرین خبری که بنده گرفتم، وزارت نیرو، در حال بررسی است که این هزینه شناور باشد و در زمانی که اوج مصرف برق است استفاده از آن ممنوع باشد و در زمان هایی که برق آزاد تر است بتوانند هزینه کمتری بدهند ولی هنوز تا زمانی که آنها اعلام کنند این شایعات، واقعیت ندارد.

استخراج رمزارز در واحدهای کشاورزی و صنعتی و تولیدی ممنوع است

وی در پایان گفت: در خصوص بحث مهم واحدهای کشاورزی و صنعتی و تولیدی، فعالیت استخراج رمز ارز در واحدهای کشاورزی و صنعتی و تولیدی ممنوع خواهد بود و این هم به خاطر این است که واحدهای صنعتی فعالیت های خودشان را تغییر ندهند و مشکلی برای تولید کشور ایجاد نشود. در مورد مکان های عمومی در حال بررسی هستیم و به این نتیجه رسیدیم که  بیشتر در مناطق سردسیر کشور باشد و نزدیکی به نیروگاه ها برای ما مزیت خواهد داشت که اتلاف انرژی کمتری داشته باشیم . این مواردی بود که ما در این دستور العمل دیدیم که بعد از ابلاغ رسمی مصوبه دولت، این دستور العمل را در مرداد ماه امسال در اختیار عموم مردم قرار دهیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: