bazarnews

کد خبر: ۵۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۶
در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار خوب اقتصادی ‌شنبه، شانزدهم شهریورماه را بررسی می‌کنیم.

شاخص بیش از ۳ هزار پله پرید

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در شانزدهمین روز شهریورماه با رشد ۴ هزار و ۴۲۳ واحدی به پله ۲۹۴ هزار و ۶۰۱ رسید. شاخص فرابورس نیز در معاملات امروز با صعود بیش از ۶۲ واحدی به پله ۳ هزار و ۳۸۲ واحدی رسید.

بازار طلا با کاهش نرخ بازگشایی شد

طبق پیش‌بینی‌ها بازار طلا امروز با کاهش نرخ طلا و سکه بازگشایی شد. هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز ۴ میلیون و ۱۳۰ هزار تومان در بازار نرخ خورد که کاهشی نزدیک به ۱۰ هزار تومان را نسبت به آخرین روز هفته گذشته نشان می‌دهد.

کاهش ۲۰ درصدی نرخ بلیت هواپیما از ۲۱ شهریور ۹۸

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی گفت: با توجه به کاهش نرخ ارز، از ۲۱ شهریور نرخ بلیت هواپیما در مسیر‌های پرتردد تا ۲۰ درصد هم کاهش می‌یابد.

فروش محصولات سایپا به‌صورت نقدی و اعتباری

فروش اعتباری و نقدی محصولات شرکت سایپا روز یکشنبه مورخ ۱۷ شهریورماه ساعت ۱۰ صبح و صرفاً به‌صورت اینترنتی جاری آغاز می‌شود.

رونمایی از ۳ روش برای ثبت‌نام طرح ملی مسکن

وزیر راه و شهرسازی بابیان این‌که ثبت‌نام یک شرط دارد، افزود: متقاضیان طرح ملی مسکن باید تاکنون از تسهیلات دولتی برای خرید زمین یا مسکن استفاده نکرده باشند و به‌اصطلاح فرم (ج) آنها سبز باشد. وی تصریح کرد: شیوه‌نامه ثبت‌نام در این طرح آماده‌شده و به‌محض این‌که ابلاغ شود، ثبت‌نام به‌صورت شهرستانی و استانی آغاز می‌شود. او افزود: بر این اساس طرح بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شرکت عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین ثبت‌نام از متقاضیان مسکن در طرح اقدام ملی را آغاز خواهند کرد.

برگزاری نمایشگاه پاییزه در ۳ نقطه تهران

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: برای مهرماه نمایشگاه پاییزه در دستور کار قرارگرفته و قرار بر آن است تا این نمایشگاه‌ها در سه‌نقطه شهر تهران برگزار شود.

تکمیل هزار میلیارد تومان پروژه صنعت برق

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: درحال‌حاضر حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان پروژه برای سه استان تهران، البرز و قم در دست اجرا است و درصد هستیم این پروژه‌ها تا ۱۸ ماه آینده به نتیجه برسد.

صادرات ۷۲ میلیون دلاری بنزین از بورس انرژی

مدیرعامل بورس انرژی گفت: صادرات بنزین از طریق بورس انرژی در هفته گذشته از مرز ۷۲ میلیون دلار گذشت.

تأسیس کریدور کابل-تهران-استانبول در آینده نزدیک

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از تأسیس کریدور سه‌جانبه کابل-تهران-استانبول در آینده نزدیک خبر داد.

رتبه نخست ایران در منطقه در شاخص ضریب نفوذ بیمه

رئیس‌کل بیمه مرکزی گفت: باوجود فاصله ضریب نفوذ بیمه کشور با استانداردهای جهانی، ایران در این شاخص رتبه اول منطقه را در اختیار دارد. وی افزود: گسترش پوشش‌های بیمه‌ای برای جبران حوادث فاجعه‌آمیز از طرق مختلف ازجمله پیگیری و راه‌اندازی صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی، ارائه پوشش‌های اتکایی موردنیاز بازار بیمه کشور و.. از مهم‌ترین سیاست‌ها و برنامه‌های بیمه مرکزی به شمار می‌رود.

شهرخبر

برچسب ها: اقتصاد ، بازار ، بازارنیوز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: