bazarnews

کد خبر: ۵۸۱۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰
در برنامه دستخط مطرح شد؛
وزیر صمت گفت : خودروسازان استدلال هایی داشتند، گفتند تحریم شدند و قیمت دلار بالا رفته است. استدلال ما اما این بود که شما اولا متعهدید، این موارد را باید در قرار داد می نوشتید؛ ثانیا هنوز شرایط تحریم حاکم نبود، بخش عمده ای از سفارش های مردم باید قبل از شروع تحریم انجام می شد.نهایتا این کار عملی شد.

رضا رحمانی،وزیر صنعت و معدن و تجارت در برنامه تلویزیونی دست خط در مورد افزایش تولید خودرو گفت: یکی از مواردی که هم خودم و هم همکارانم خیلی وقت گذاشتیم،برنامه تدوین کردیم و بر اساس برنامه پیگیری کردیم، خودروسازان و قطعه سازان را پای کار آوردیم و طبق گزارش مرکز پژوهش های مجلس، تولید در اسفند ماه سال گذشته، 154 درصد رشد داشته است.

* دو کار مهم وزیر صمت در ساماندهی بازار خودرو

وی افزود: اگر از من بپرسید 2 کار مهم در بحث خودرو چه بود، اول حفظ تولید از مسیری که به تعطیلی می رفت. خودرو مثل هر صنعتی سرمایه در گردش می خواهد. سرمایه در گردش مثل آب در مزرعه است که باید تامین شود. اما مشکلی که ما داشتیم، بی اعتمادی و التهاب در جامعه بود. حتی دستگاه های مسئول و بانک ها خیلی مایل به همکاری و حتی تزریق نقدینگی نبودند. چون خودروسازان به شدت بدهکار بودند.

*4 هزار میلیارد تومان به دو شرکت خودروساز وام داده شد

او ادامه داد: ما با اینها صحبت کردیم و قانعشان کردیم. برنامه های ما را دیدند و فهمیدند بسته نجات داریم و پذیرفتند. مبلغ مورد نیاز خودروسازان، خیلی زیاد بود ولی آن روز 4 هزار میلیارد تومان به این دو خودروساز به صورت وام داده شد که سود این وام ها 18 تا 24 است. 


بیشتر بخوانید : وزیر صمت : خودروسازی ما، در شان ملت نیست


رحمانی در ادامه گفت: دومین تصمیم مهم پس از تولید، مشتریان خودروسازان بود. افرادی که در گذشته زندگیشان را فروخته بودند و به خودروسازان داده بودند. در این مورد، مبنا را قرارداد گذاشتیم. از لحاظ قانونی،حقوقی و شرعی هم همین بود. من با اکثر دوستانی که در این حوزه ها صاحب نظر و متخصص اند،مشورت کردم، دیدیم حق خریداران این است که به قراردادها عمل شود.

*خودروسازان باید موارد افزایش قیمت دلار را در قراردادها می آوردند

او در پایان گفت: خودروسازان استدلال هایی داشتند، گفتند تحریم شدند و قیمت دلار بالا رفته است. استدلال ما اما این بود که شما اولا متعهدید، این موارد را باید در قرار داد می نوشتید؛ ثانیا هنوز شرایط تحریم حاکم نبود، بخش عمده ای از سفارش های مردم باید قبل از شروع تحریم انجام می شد.نهایتا این کار عملی شد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مردم ایران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۰۲
0
0
ماشلا چقدر حرف زده می شود ولی در عمل خودروسازان هنوز در حال فروش آزاد خودرو در حاشیه بازار و عدم انجام تعهدات سال گذشته خود هستند بیشتر شبیه بازار دورگرد ها می مونه که یکی می گویید خودروی من کجاست نفر کناری داد می زند زرشک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: