bazarnews

کد خبر: ۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۷
افزایش فروش مبلمان و سوده شدن این صنعت به تک رقمی شدن و یا از بین رفتن تورم ارتباطی ندارد؛ بلکه باید هزینه های سربار کاهش و صادرات افزایش یابد.
حتی اگر نرخ تورم صفر هم شود، فروش مبلمان افزایش نمی یابد!عبدالحسین عباسی اتحادیه صنف درودگران و مبلسازان تهران در گفتگو با خبرنگار بازار نیوز گفت: واردات مبلمان به ایران موجب آسیب دیدن جدی صنعت مبلسازی داخلی شده به طوری که در حال حاضر این صنعت کاملا راکد شده است .

وی افزود: طبق نتایج اعلام شده توسط ریاست جمهوری تاکنون حدود 23  میلیارد تومان به کشور انواع کالاهای قاچاق وارد شده که همین واردات غیر قانونی می تواند چرخه تولید ملی را متضرر کند به طوری در دو سال اخیر حدود 400 کارخانه در صنف مبلسازی تعطیل شده اند زیرا بجای حضور محصولات داخلی در بازار از محصولات سایر کشورها مانند چین، مالزی و ویتنام در ویترین مغازه ها استفاده شده است. 

عباسی اظهار داشت: اگر دولت مشکلات موجود بر سر راه صادرات را برطرف کند بیشتر محصولات تولید شده ایرانی صادر و ماذاد آن به بازارهای داخلی عرضه می شود که با این روش می توان از انباشته شدن محصولات در انبارها نیز جلوگیری کند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بیشتر مشتریان ایرانی از کالاهای خارجی استفاده می کنند در صورتی که تولیدات داخلی ایران در صنعت مبلسازی با برندهای ایتالیایی رقابت می کنند و همه کارهای آن از معرق تا منبت هنر دست و ذهن خلاق ایرانیان است.

عباسی در خصوص قوانین درد سرساز بر سر راه تولید کنندگان عنوان کرد: تولید کنند گاه 5 نوع مالیات حقوق، مشاغل، تکلیفی و ارزش افزوده و همچنین 4 نوع عوارض با عنوان های عوارض نوسازیی، پسماند، مشاغل و تابلو را به دولت پرداخت می کنند که همین هزینه ها موجب افزایش قیمت تمام شده کالاها شده و بازار رقابتی را از دست می دهیم.
                                                     
وی گفت: تک رقمی شدن تورم با توجه به بالا بودن هزینه های جاری و سربار تولید، تاثیری در فروش محصولات ما ندارد زیرا مبلمان در رده کالاهای لوکس قرار می گیرد و مردم اگر قدرت خرید نداشته باشند ضرورتی برای استفاده از آن ندارند.

             
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: