bazarnews

کد خبر: ۶۱۳۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶
 این دختر دانش آموز در روز ششم آوریل سال میلادی جاری (اردیبهشت امسال ) از ماجرای تجاوز جنسی مدیر یک مدرسه دینی به خود پرده برداشت در زمانی که به همراه برادرش به مدرسه رفته بود تا امتحان دهد، در روز روشن بوسیله چند نفر که سر و روی خود را پوشانده بودند در پشت بام مدرسه به آتش کشیده شد.

خانواده او در بیست و هفتم ماه مه علیه مدیر مدرسه شکایت کردند.

نصرت جهان که از مدیر مدرسه دینی به خاطر مزاحمت جنسی به پلیس شکایت کرده بود، با همدستی چند همکلاسی و به دستور مدیر مدرسه به آتش کشیده شد. مرگ او در پی سوختگی ۸۰درصدی، اعتراضاتی سراسری را در بنگلادش به راه انداخت.

به گزارش رسانه های بنگلادش، همکلاسی های نصرت جهان که گفته می شود ۴ یا ۵ نفر بودند، در حالی که این دانش آموز را محاصره کرده بودند از او می خواهند که از شکایتش صرف نظر کند اما دانش آموز بنگلادشی خواسته آنها را رد می کنند

در پی رد این خواسته، مهاجمان دست و پایش را با یک شال بزرگ بستند. سپس رویش نفت ریختند و کبریت کشیدند. نقشه این بود که مرگ او را خودکشی جلوه دهند اما شال در اثر آتش سوخت و نصرت جهان که دست و پایش آزاد شده بود، توانست خود را به طبقه پایین برساند. او که ۸۰ درصد بدنش سوخته بود، ۴ روز بعد در بیمارستان درگذشت.

۱۶نفر در بنگلادش به جرم قتل یک دانش‌آموز به اعدام محکوم شدند

نصرت جهان توانست قبل از مرگش بگوید که چه کسانی این کار را انجام داده اند. قتل او با واکنش‌های گسترده‌ای در بنگلادش روبرو شد و اعتراضاتی در پی داشت.

به نوشته بی بی سی، سه معلم از جمله رئیس مدرسه که به گفته پلیس، دستور کشتن نصرت را از زندان داده بود در دادگاه مجرم شناخته شدند. ۲ متهم دیگر این پرونده از رهبران حزب حاکم عوام لیگ هستند.  شماری از افراد پلیس محلی هم در انتشار اخبار دروغ مبنی بر خودکشی نصرت شناسایی شدند.

«حافظ احمد» دادستان رسیدگی به این پرونده به خبرنگاران گفت که این نشان می‌دهد هیچ کس در بنگلادش نمی‌تواند از عواقب ارتکاب به قتل فرار کند. موکل متهمان گفته که علیه این حکم درخواست تجدید نظر می‌دهد.

وی افزود که اقدام های لازم برای درخواست تجدید نظر و ارجاع پرونده در دادگاه عالی مربوطه انجام خواهد شد.

فنی، شهر کوچکی در ۱۶۰ کیلومتری داکا، پایتخت بنگلادش است

گفته می ‌شود آزار جنسی مساله نسبتا" معمول در بنگلادش به شمار می‌رود.  اما صحبت کردن درباره آزار جنسی نظیر کاری که نصرت جهان رفیع کرد، امری غیرمعمول در این کشور است به این دلیل که گزارش کردن چنین مواردی می‌تواند عواقبی برای قربانیان به همراه داشته باشد.

در گزارشی که به تازگی یک سازمان خیریه منتشر کرده ۸۰ درصد زنانی که در صنعت پوشاک این کشور کار می‌کنند، در محل کار خود شاهد آزار جنسی و یا هدف آزار جنسی بوده‌اند./  اکو فارس

برچسب ها: اعدام ، آتش ، دختر
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: