bazarnews

کد خبر: ۶۵۱۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۳
حوالی ظهر امروز یک فروند هواپیما که گفته می‌شود از نوع مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره 358 بوده در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله 20 کیلومتری ولایت غزنی سقوط کرد. مدتی بعد طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد مسئولیت سقوط هواپیمایی آمریکائی در افغانستان را برعهده گرفته است.

حوالی ظهر امروز یک فروند هواپیما که گفته می‌شود از نوع مسافربری متعلق به شرکت دولتی آریانا افغان با شماره 358 بوده در منطقه موسوم به «ده یک» در فاصله 20 کیلومتری ولایت غزنی سقوط کرد.

«عارف نوری» سخنگوی والی غزنی  با تایید این خبر گفت در حال حاضر به دلیل ناامن بودن این منطقه که تحت تصرف طالبان است اطلاعات دیگری در دست نیست اما تیم‌های امنیتی و آمبولانس‌ها برای نجات مسافران به این منطقه اعزام شده‌اند.

پس آنکه اعلام شد این هواپیما متعلق به شرکت هوایی آریانا افغان بوده، این شرکت هوایی اعلام کرد تمامی پروازهای آن در طول امروز هیچ گونه مشکلی نداشته و این موضوع را تکذیب کرد.

 

در شامگاه دوشنبه، سخنگوی طالبان با انتشار بیانیه ای، مسئولیت این امر به عهده گرفت. در ادامه این بیانیه که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان آن را صادر کرده، آمده است که این هواپیمای نظامی حامل تعدادی از جاسوسان آمریکایی بوده است .

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از مقام‌های محلی در استان غزنی افغانستان اعلام کرد که نزدیک به ۱۰۰ جسد در محل سقوط هواپیما پیدا شده که امروز(دوشنبه هفتم بهمن‌ماه) در شهرستان «ده یک» استان غزنی سرنگون شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، این خبر را به نقل از عارف نوری سخنگوی والی غزنی اعلام کرده است.

تاکنون مشخص نیست این هواپیما چند سرنشین داشته و هدف از پرواز و مقصد آن چه بوده است. قطعه‌ای گمشده که ممکن است به تکمیل پازل سقوط هواپیما در غزنی کمک کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: