bazarnews

کد خبر: ۶۵۹۰۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۵
پرونده‌ی دادگاه نشان میدهد که الگوی پرداخت به سرمایه گذاران در مقابل مبلغ پرداخت شده از سوی سرمایه گذاران مطابق با یک طرح پونزی است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز:  در ۳۰ژانویه، سرویس مخفى (Secret Service) مؤسسان شرکت دارایی های دیجیتال زیما (Zima) یعنی مایکل کاروسو (Michael Caruso) ۲۸ ساله و زاخاری سلتر (Zachary Salter) ۲۷ ساله را به اتهام اجرای یک طرح پونزی معاملات رمزارز و فریب سرمایه گذاران دستگیر کرد.

کاراسو معمولا در پست های رسانه های اجتماعی خود، خود را به عنوان پادشاه رمزارز معرفی و ادعا کرده که از سال ۲۰۱۲ روی رمزارزها سرمایه گذاری کرده است. در حالیکه وی یک سابقه ی جنایی دارد و در اواخر ۲۰۱۷ از زندان آزاد شده است. پست های این دو نفر در رسانه های اجتماعی در مورد خریدهای لوکس خود و ادعای مدیریت یک میلیارد دلار دارایی و همچنین پیام های مستقیم به بسترها به جذب سرمایه گذاران جدید کمک کرده است. آنها به کلاهبرداری و پولشویی متهم شده‌اند. 

در دادخواست موجود ادعا شده است که سلتر و کاراسو بیش از ۹۰ سرمایه گذار را برای دریافت ۷/۵ میلیون دلار از ژوئن ۲۰۱۸ فریب داده اند و این رقم شامل تعداد نامشخصی از بازیکنان حرفه ای بیسبال نیز است. زیما هنوز به صورت فعال در حال جذب سرمایه است و ارزش کل از دست رفته مشخص نیست. وبسایت زیما مدعی شد که این شرکت صندوق های خصوصی مختلفی با تمرکز بر سرمایه گذاری در فناوری های نوظهور از جمله رمزارز و زنجیرهی بلوکی دارد. کاراسو و سلتر به عنوان سرمایه گذاران موفق رمزارز در Forbest Entrepreneur و Cigar Aficionado معرفی شده اند. 

حسابداران معتقدند که هیچ مبلغی از پولهایی که زیما از مشتریان گرفته در رمزارز سرمایه گذاری نشده اند و این دو نفر از این مبالغ برای هزینه ی زندگی خود استفاده کرده اند و ۳۵۰ هزار دلار برای خرید یک خودروی لوکس و ۶۱۰ هزار برای خرید جت شخصی و همچنین جواهرات و لباس هزینه کرده اند. 

قربانیان آنها شامل بازیکنان لیگ برتر بیسبال و خانواده‌ی آنها و همچنین افراد مسن هستند. تحقیقات نشان داده است که ۱/۹ میلیون دلار از وجوه به سرمایه گذاران به عنوان درآمد پرداخت شده است. پرونده‌ی دادگاه نشان میدهد که الگوی پرداخت به سرمایه گذاران در مقابل مبلغ پرداخت شده از سوی سرمایه گذاران مطابق با یک طرح پونزی است. از کسانی که در این طرح سرمایه گذاری کرده اند خواسته شده که با دفتر خدمات مخفی ایالات متحده تماس بگیرند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: