bazarnews

کد خبر: ۶۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: شست و شوی مکرر دست‌ها تا ۷۰ درصد از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا کرونا پیشگیری می‌کند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر مهدی قلیان اول، با بیان اینکه مردم باید بدون توجه به شایعات و دوری از فضای استرس‌زا با تقویت سیستم ایمنی خود از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند افزود: شست و شوی مکرر دست‌ها، اجتناب از حضور در مکان‌های پرتردد، خودداری از تماس با افرادی که علائمی شبیه آنفلوآنزا دارند، پرهیز از  لمس چشم و صورت خود به ویژه با دست‌های استریل نشده، استفاده از دستمال در زمان سرفه و عطسه از راهکارهای پیشگیری از ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا کرونا به شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه سطوحی که فرد به طور مرتب با آن در تماس است باید ضد عفونی شود اظهار داشت: برای این اقدام به طور حتم نباید از مواد ضد عفونی کننده خاص استفاده کرد بلکه می‌توان از مواد سفیدکننده که در هر منزلی یافت می‌شود به میزان یک پنجم لیوان مخلوط در آب استفاده کرد.

وی با بیان اینکه تب، سرفه و تنگی نفس از علائم این بیماری محسوب می‌شود گفت: افراد در صورت ابتلا در مرحله اول در منزل استراحت کرده و مایعات گرم مصرف کنند و در صورت تشدید علائم به مراکز خدمات جامع سلامت مراجعه نمایند.

دکتر قلیان اول با بیان اینکه برای این منظور ۹ مرکز جامع خدمات سلامت در شهر مشهد تا ساعت ۲۱ آماده ارائه خدمات به شهروندان هستند افزود: شهروندان در صورت نیاز توسط پزشکان مستقر در این مراکز به مراکز تخصصی معرفی می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان از مراجعه مستقیم به مراکز اورژانس بیمارستان‌ها خودداری کنند اظهار داشت: حضور و ازدحام بی مورد شهروندان می‌تواند روند خدمات رسانی به بیماران نیازمند خدمات پزشکی را مختل کند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: