bazarnews

کد خبر: ۶۷۱۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در گفتگو با بازارنیوز:
اکبر ترکی اظهار داشت: کلیت دولت وظیفه تامین این اقلام را دارد. بخشی از این مشکل هم مربوط به وزارت بهداشت و درمان است و باید در بخش ضدعفونی کنندگان، دستکش و قسمت‌های دیگر، نظارت کند.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز: اکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، در گفتگو با خبرنگار بازارنیوز، درباره مشکلات توزیع اقلام بهداشتی در کشور اظهار داشت: آنچه که ما در جامعه و شهر‌های خودمان می‌بینیم، یک لیتر ماده ضدعفونی کننده، ماده شوینده، یک بسته ماسک یا یک بسته دستکش وجود ندارد.

وی افزود: من با نحوه توزیع کاری ندارم، می‌گویم این اقلام موجود نیست. ما نمیدانیم چه کسی چه کاری کرده است. کلیت دولت وظیفه تامین این اقلام را دارد. بخشی از این مشکل هم مربوط به وزارت بهداشت و درمان است و باید در بخش ضدعفونی کنندگان، دستکش و قسمت‌های دیگر، نظارت کند.
 
*رئیس جمهور مشخص کند کدام وزیر پرکار و کدام کم‎کار است

وی درباره فعالیت وزرای دولت و شائبه کمکاری وزارت بهداشت در تامین مواد بهداشتی، گفت: مردم به ما فشار می‌آورند که اقلام بهداشتی به اندازه بسیار کم توزیع و نیاز اولیه آن‌ها حاصل نمی‌شود. ما می‌گوییم کلیت دولت مسئول است. حالا در خود دولت، آقای رئیس جمهور می‌تواند مشخص کند کدام وزیر پرکارتر و کدام کم‌کارتر است.
 
*وجود سامانه مشکلات را برطرف می‌کند

ترکی از رفیق بازی به عنوان مشکل توزیع در این ایام سخن گفت و درباره لزوم ایجاد سامانه برای توزیع سیستمی اقلام بهداشتی اظهار داشت:  اکثر کسانی که مراکز تولیدی اقلام بهداشتی دارند، با رانت و رفاقت این مراکز را تاسیس کردند. الان هم همان رفیق‌بازی‌ها باعث بروز مشکل توزیع شده است. اگر سامانه وجود داشته باشد و دقت کامل به خرج دهند، کسی مشکلی پیدا نمی‌کند.
 
*نیروهای پدافندغیرعامل باید وارد شوند

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان، از ضرورت حضور نیرو‌های پدافند غیرعامل برای بررسی و کمک به حل مشکل کرونا سخن گفت و افزود: یکی از صحبت‌ها این است که اگر بگوییم این مشکل، بیوتروریسم قطعی نباشد، بالاخره مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند. پدافند غیرعامل ما کجاست؟ ما احساس می‌کنیم برای مقابله با کرونا، باید نیرو‌های پدافند غیرعامل، ارتش و سپاه وارد شوند و کمک کنند که مبارزه ملی صورت بگیرد وگرنه هرچه جلوتر برویم مشکلات بیشتر می‌شود.
 
*مشکلات باید در هیئت دولت حل شود

وی در پایان در واکنش به نامه‌های وزیر بهداشت به رئیس جمهور و وزیر صمت و به هم ریختن سلامت روانی جامعه، گفت: عدم ایجاد مشکلات روحی و روانی در مردم بحث دیگری است، ولی این نا به سامانی را باید کسی باشد که حل کند. دولت مسئول این کار است و باید در هیئت دولت این مسائل را حل کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: