bazarnews

کد خبر: ۶۷۳۵۰
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵
در یک نقض بزرگ حفظ حریم خصوصی، نام کاربری و گذرواژه‌ی بیش از ۲۵۰ هزار مشتری صندوق رمزارزی تریدنت (Terident) به سرقت رفته و به صورت برخط منتشر شده است.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز: در یک نقض بزرگ حفظ حریم خصوصی، نام کاربری و گذرواژه‌ی بیش از ۲۵۰ هزار مشتری صندوق رمزارزی تریدنت (Terident) به سرقت رفته و به صورت برخط منتشر شده است. آشوت آگانسیان (Ashot Oganesyan)، مدیر فنی شرکت امنیت سایبری دیوایس لاک (Device lock)، اعلام کرد که این پایگاه داده، شامل آدرس رایانامه، شماری تلفن همراه، گذرواژه‌ی رمزنگاری شده و آدرس IP، در تاریخ ۲۰ فوریه بر روی وب سایت‌های مختلف به اشتراک گذاری پرونده بارگذاری شده است. اوایل هفته‌ی جاری نیز نفوذگر‌ها نزدیک به ۱۲۰ هزار گذرواژه را رمزگشایی و منتشر کردند که به این ترتیب، امکان ورود به حساب کاربران آسیب دیده و دسترسی به بودجه‌ی آن‌ها فراهم می‌شود.

به گفته ى. آگانسیان، درحالی که حمله به صرافی‌ها و صندوق‌های رمزارزی اغلب اتفاق می‌افتد، این نفوذ به دلیل تحت تأثیر قرار دادن داده‌های حدود ۱۰ هزار شهروند روسی بسیار قابل توجه بوده است. آگانسیان اعلام کرد که این افشای اطلاعاتی را می‌توان اولین افشای بزرگ اطلاعات شخصی سرمایه گذاران رمزارزی روسی دانست.

افشای داده‌های حساس در کسب و کار‌های مرتبط با ارز‌های دیجیتال، هر روز بیشتر و بیشتر می‌شود. همانطور که در تاریخ ۴ مارس گزارش شد، صرافی مشتقات رمزارزی دیجیتکس (Digitex)، مستقر در سیشل، در پاسخ به افشای داده‌های کاربران خود که در ماه گذشته اتفاق افتاد، سیاست شناخت مشتری (KYC) را حذف می‌کند. در آگوست سال گذشته نیز صرافی رمزارزی بایننس Binance اعتراف کرد که یک نفوذگر به داده‌های شناخت مشتری کاربران این صرافی دسترسی پیدا کرده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: