bazarnews

کد خبر: ۶۸۲۷۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
بازارنیوز گزارش می دهد؛
ویروس کرونا شاید محکی برای سیستم صبر ما باشد، اما به ما فرصت کشف راه حل‌های جدید و نوآورانه برای زندگی بهتر را داده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: ویروس کرونا در سراسر جهان، انسان را وادار به نوآوری و تغییر در شیوه کار و زندگی کرده است. در این گزارش 9 پیش بینی برای دنیای پساکرونا آورده شده است.

 

1- روابط و تعامل بدون تماس

مدتی نگذشت که همه ما به گوشی های لمسی عادت کردیم ولی ویروس کرونا باعث شد که ما نسبت به هر سطح قابل لمسی، احتیاط کنیم. بنابراین در دنیای پس از ویروس کرونا، انتظار می رود که صفحه های نمایش کمتری داشته باشیم و رابط های صوتی جای آن ها را بگیرند. قبل از کرونا ما شاهد گزینه های پرداخت بدون تماس از طریق دستگاه های تلفن همراه بودیم که در حال حاضر بیشتر از قبل در حال انجام است.

 

2- تقویت زیرساخت های دیجیتال

ویروس کرونا باعث شد که افراد با کار در خانه سازگار شوند. با اجبار افراد برای پیدا کردن راه حل های دیجیتالی جهت برگزاری جلسات، درس ها و تمرینات، این مهم رخ داده است. این مسئله به ما فهماند که برای یک جلسه، سفر به کشوری دیگر، همیشه ضروری نیست و یک تماس ویدئویی برای انواع جلسات می تواند به همان اندازه موثر باشد.

 

3- نظارت بهتر با دستگاه های هوشمند

درسی که از تجربه کرونا دریافت می کنیم، چگونگی نظارت بر ویروس های آینده با استفاده از فناوری دستگاه های هوشمند است. هر کشوری می تواند به سیستم های هشدار زودهنگام مجهز شود و افرادی که علائم قطعی دارند را تشخیص دهد. بعد از آن می توان از مختصات مکان یاب، برای ردیابی محل قرار گرفتن افراد استفاده کرد. البته هر یک از این موارد باید با تلاش برای محافظت از حریم خصوصی افراد صورت گیرد.

 

4- توسعه در داروسازی با هوش مصنوعی

هرچه سریع تر بتوانیم یک داروی موثر برای درمان کرونا کشف کنیم، این بیماری سریع تر مهار می شود. هوش مصنوعی شریکی ایده آل در تولید دارو است. زیرا می تواند تلاشهای انسان در کشف یک دارو را تسریع و تکمیل کند. وضعیت فعلی، سردمداران را به استفاده از هوش مصنوعی در صنعت دارو، ترغیب خواهد کرد.

۹ پیش بینی برای دنیای پساکرونا/ از توسعه ربات‌ها تا داروسازی با هوش مصنوعی

 

5- مراقبت های بهداشتی از راه دور

آیا از طرف پزشکان ایمیلی مبنی برای مشاوره بهداشتی مجازی دریافت کرده اید؟ برای مهار ازدحام در بیمارستان ها و سایر مطب های پزشکان، بسیاری از آنها در حال مشاوره بهداشتی به صورت آنلاین هستند. به جای مراجعه به پزشک یا مرکز مراقبت های بهداشتی، مراقبت از راه دور، خدمات بالینی را بدون مراجعه امکان پذیر می کند.

 

6- خرید آنلاین بیشتر

بسیاری از مشاغل، تبدیل به مشاغلی آنلاین شده اند که به طور مرتب اقدام به پرداخت مالیات می کنند و نظمی در این زمینه را به وجود آورده اند. بعد از این ویروس، عده ای برای پیشرفت هایی در زمینه تحویل اجناس، موجب افزایش تقاضا به صورت آنلاین خواهند شد.

 

7- افزایش اعتماد به نفس ربات ها

ربات ها مستعد ابتلا به ویروس نیستند. چه آنهایی برای تهیه مواد غذایی استفاده می شوند و چه آنهایی که در کارخانه ها مشغول کارند. شرکت ها متوجه شده اند که چگونه ربات های امروز می توانند به انسان ها کمک کنند. چرا که نفش مهمی پس از کرونا یا طی بیماری های آینده، برای مردم جهان خواهند داشت.

 

8- همایش های مجازی

شرکت کنندگان در یک همایش حضوری که مجبور به تغییری دیجیتالی در زندگی خود شدند، متوجه جوانب مثبت همایش های مجازی شدند. مطالعات نشان می دهد که تعداد بیشتری از افراد در این همایش ها نسبت به گذشته حضور داشتند. این مسئله می تواند در کنار همایش هایی که به صورت حضوری انجام می شوند، ادامه دار باشد.

 

9- ظهور ورزش الکترونیک

ورزشهای مختلف و هواداران این روزها حال خوشی ندارند. بسیاری از ورزش ها به طور کامل لغو شده اند. اما ورزش الکترونیک توانسته برخی از انتظارات را برآورده کند. شبیه سازی برای رانندگان مسابقات فرمول 1، یکی از این موارد است.

۹ پیش بینی برای دنیای پساکرونا/ از توسعه ربات‌ها تا داروسازی با هوش مصنوعی

در پایان باید گفت، ویروس کرونا شاید محکی برای سیستم صبر ما باشد اما به ما فرصت کشف راه حل های جدید و نوآورانه برای زندگی بهتر را داده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: