bazarnews

کد خبر: ۶۸۷۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۷
وزیر نفت و انرژی نروژ روز شنبه گفت، اگر طرح اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت اجرا شود، این کشور تولید نفت خام خود را کاهش خواهد داد.

"تینا برو" افزود: به هر میزانی که برای کاهش تولید نفت نروژ در نظر گرفته شود، از آن پشتیبانی خواهیم کرد. 

شبکه خبری بلومبرگ روز شنبه نوشت: کشورهای بزرگ تولید کننده نفت عضو و غیر عضو اوپک (اوپک پلاس) هنوز نتوانسته‌اند نظر مکزیک را در مورد کاهش تولید نفت جلب کنند. 

اعضای اوپک پلاس و مکزیک روز شنبه در سومین روز متوالی مذاکرات، به پیشرفت‌هایی در خصوص کاهش تولید نفت خام دست یافته‌اند، اما هنوز مشخص نیست که اعضای گروه به یک توافق نهایی دست پیدا کنند. 

به دنبال تاثیر ویروس کرونا بر کاهش تقاضای جهانی، اعضای اوپک پلاس کاهش تولید نفت خام ۱۰ میلیون بشکه در روز را پیشنهاد کرده است. تاکنون مکزیک با این پیشنهادات مخالفت کرده و به دنبال کاهش میزان کمتری نسبت به پیشنهاد دیگر اعضا است. 

عربستان سعودی اصرار دارد که مکزیک باید تولید خود را به ‌اندازه هر کس دیگری در این گروه کاهش دهد. 

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا نیز قدم پیش گذاشته و برای توافق نهایی در حال میانجیگری است. 

کشورهای عضو اوپک پلاس پنجشنبه شب در نشست ویدئویی به توافقی برای کاهش تولید نفت خام و کمک به بهبود بازار متلاطم آن دست یافتند اما مکزیک در برابر نهایی شدن آن مانع ایجاد کرد در نتیجه این توافق مشروط به رضایت این کشور شد. 

عصر روز جمعه برخی رسانه‌های بین‌المللی به نقل از رییس‌جمهوری مکزیک اعلام کردند که این کشور بر سر کاهش تولید نفت با آمریکا و کشورهای عضو اوپک پلاس به توافق رسیده است تا آخرین مانع بر سر راه رسیدن به توافق برداشته شود.

 

ایسنا

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: