bazarnews

کد خبر: ۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶
رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی، از ثبات قیمت گوشت گوسفندی در بازار خبر داد.
بازار نیوز - علی اصغر ملکی، با اشاره به افزایش 6 هزار تومانی گوشت گوسفند در 3 ماه اخیر افزود: با توزیع گوشت های وارداتی به بازار قیمت گوشت گوسفند ثابت شده است.

وی با اشاره به پیشنهاد اتحادیه برای توزیع گوشت بین هیئت ها و تکایا از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ادامه داد: هم اکنون گوشت در میادین با قیمت 33 تا 34 در هر کیلوگرم به دست مغازه دار می رسد و 37 هزار تومان در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد.

ملکی با بیان اینکه قیمت گوشت گوسفند در سال های گذشته افزایشی نداشته است، تصریح کرد: تا پایان اربعین حسینی (ع) که مسافران کربلا حجم قابل توجهی تقاضا خواهند داشت، کاهش قیمت پیش بینی نمی شود.

رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گوسفندی با اشاره به حضور دلالان در این بازار و تاثیر آنها بر افزایش قیمت افزود: سرد شدن هوا و افزایش مصرف پروتئین نیز دلیل دیگر نوسان قیمت گوشت است.

ملکی، قیمت گوشت های وارداتی از کشورهای آسیای میانه را 25 تا 26 هزار تومان در هر کیلوگرم اعلام کرد و گفت: با ادامه توزیع این گوشت ها احتمال کاهش قیمت گوشت پس از ایام محرم وجود دارد.

وی، ذبح های بی رویه را دلیل دیگر کاهش دام زنده و افزایش قیمت گوشت گوسفند دانست و ادامه داد: اتحادیه از وزارت جهاد کشاورزی خواسته است از کشتار بره ماده ها که چندسالی است در ماه های نخست سال ذبح می شود، جلوگیری کند چون سبب کمبود دام می شود و جایگزین هم ندارد.
 خبرگزاری صداوسیما

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: