bazarnews

کد خبر: ۷۱۳۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳
آمار منتشر شده از سوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) نشان داد که تولید بخش صنعت در این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن در اوج تعطیلی کسب و کار‌ها به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا، تقریباً ۱۸ درصد کاهش یافته است.

کرونا تولیدات صنعتی آلمان را 18 درصد کاهش داد

 

 

آمار منتشر شده از سوی دولت آلمان امروز (دوشنبه) نشان داد که تولید بخش صنعت در این کشور در ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن در اوج تعطیلی کسب و کارها به دلیل شیوع ویروس کرونا در اروپا، تقریباً 18 درصد کاهش یافته است.
بر اساس گزارش وزارت اقتصاد آلمان، کاهش 17.9 درصدی تولید در بخش صنعت در ماه آوریل به دنبال افت 8.9 درصدی در ماه مارس رخ داده است.
این در حالی است که محدودیت های قرنطینه و تعطیلی کسب وکارها در آلمان از آن چه که در ایتالیا، اسپانیا و فرانسه اجرا شده بود، کمتر بود و هیچگاه دستور تعطیلی کارخانه ها در این کشور صادر نشد اما برخی شرکت ها تا حد زیادی تولید را در برخی صنایع - مانند بخش خودروسازی - متوقف کردند و زنجیره های تأمین نیز با اختلال مواجه شد.
دولت آلمان از تاریخ 20 آوریل کاهش محدودیت ها را در زندگی عمومی شهروندان خود آغاز کرد و از آن زمان این روند سرعت گرفته است.
با این حال، اقتصاد آلمان در سه ماهه نخست سال جاری میلای دچار رکود شد و انتظار می رود که این رکود در سه ماهه فعلی عمیق تر شود.
داده های منتشر شده در روز جمعه نشان می دهد که سفارشات کارخانجات به دنبال افت 15 درصدی در ماه مارس، در ماه آوریل 25.8 درصد کاهش یافته است.
هفته گذشته دولت آلمان در مورد 130 میلیارد یورو (148 میلیارد دلار) برای بسته محرک اقتصادی، از جمله معافیت مالیاتی و یارانه خرید خودروهای برقی توافق کرد.

 

 

فصل اقتصاد /

برچسب ها: آلمان ، کرونا ، اقتصاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: