bazarnews

کد خبر: ۷۱۴۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۶
معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر اقتصاد از امکان معامله واحد‌های سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم (etf) در بازار بورس از ابتدای تیرماه خبر داد.

 

«عباس معمار نژاد» درباره وضعیت معاملات واحدهای سرمایه گذاری صندوق واسطه گری مالی یکم (etf)، گفت: تا آخر این هفته وضعیت واحدهای واگذار شده به مردم مشخص می‌شود و از اول تیرماه این واحدهای سرمایه‌گذاری از طریق بورس قابل معامله و خرید و فروش می‌شوند.

همچنین به گفته معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی باقیمانده سهام دولت در سه بانک ملت، تجارت و صادرات به علاوه باقیمانده سهام دولت در بیمه البرز و بیمه اتکایی امین جمعاً به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان برآورد شده بود که قرار بود این سهام در قالب صندوق واسطه‌گری مالی یکم و با تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی به عموم مردم واگذار شود که در اولین تجربه از واگذاری اینگونه واحدها بیش‌ از ۳.۵ میلیون نفر از شهروندان ایرانی مشارکت کردند و هنوز کار تسویه و اختصاص واحدها به خریداران به طور کامل انجام نشده است.

وی ادامه داد: قرار است از اول تیرماه ۹۹ این واحدهای صندوق واسطه‌گری مالی در پرتفوی دارایی‌های افراد قرار گیرد و افراد بتوانند دارایی‌های خود را از طریق بورس خرید و فروش کنند.

 

 

شبستان /

برچسب ها: ETF ، بورس ، وزارت اقتصاد
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: