bazarnews

کد خبر: ۷۱۶۳۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴
عضو حقوقدان شورای نگهبان نوشت: مجلس کارآمدتر مجلسی نیست که تعداد و حجم بیشتری قانون وضع نماید؛ چرا که قانون گذاری باید از خلال نظارت بگذرد تا اثربخش باشد و الا قانون گذاری بیشتر نه تنها راهگشا نیست بلکه گاهی به ابهام و تعارض بیشتر می‌انجامد؛ لذا تغییر رویکرد از تقنین به نظارت، مهم و حیاتی است.

هادی طحان نظیف، عضو حقوقدان شورای نگهبان در حساب کاربری خود در اینستاگرام به جزئیات حضور رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای نگهبان پرداخت و نوشت: چهارشنبه ۲۱ خرداد ماه ۱۳۹۹ جلسه شورای نگهبان بود. از دستور جلسه شورا فقط فرصت رسیدگی به «طرح الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات حکومتی و مجازات های بازدارنده)» رسید و به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه همچنین در این جلسه میزبان رئیس مجلس بودیم که او مسائل و نکات اعضای شورای نگهبان را استماع کرد و سپس مواردی را نیز مطرح نمود، آورده است: همان طور که می دانید فرآیند قانونگذاری با تقدیم طرح یا لایحه از مجلس آغاز و در شورای نگهبان یا مجمع تشخیص مصلحت پایان می یابد.
عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: تعامل و همکاری میان مجلس و شورا در بهبود کیفیت قانون گذاری و تسریع در تصویب مصوبات لازم و ضروری است و برگزاری چنین جلساتی که از قبل نیز میان شورا با مجلس و سایر دستگاه ها سابقه داشته به هم افزایی و هماهنگی بیشتر در جهت حل مشکلات مردم می انجامد.

ایلنا/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: