bazarnews

کد خبر: ۷۱۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۱
معاون تحقیقات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ایران از فعال‌ترین همکاران تحقیقاتی پژوهش بزرگ بین المللی کووید ۱۹ است، گفت: در شرایط سخت تحریم ها، هزاران کیت تشخیص کرونا در کشور ساخته شد.

دکتر رضا ملک زاده، عضو «کمیته اجرایی پژوهش بزرگ بین المللی Solidarity clinical trial for COVID-۱۹ treatments سازمان بهداشت جهانی» که درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا سخن می گفت، ابتدا به تشریح اقدامات انجام شده وزارت بهداشت از زمان آغاز اپیدمی بیماری کووید – ۱۹ تا کنون پرداخت و گفت: ایران با برخورداری از قوی ترین شبکه بهداشت و پیشگیری، تلاش های فوق العاده ای برای کنترل اپیدمی کرونا انجام داده که با موفقیت های قابل توجهی نیز همراه بوده است.
وی افزود: ایران در گام نخست، برنامه غربالگری بیماران مبتلا به کرونا را طراحی و اجرا کرد تا با مراقبت اولیه و در صورت نیاز به انجام آزمایش از مراجعه مستقیم افراد به بیمارستانها پیشگیری و با آموزش و حمایت لازم، مشکلات و نگرانی مردم را برطرف کند ؛ چرا که در شرایط بحرانی اپیدمی ویروس کرونا، دور نگه داشتن افراد سالم از بیمارستانها، کلید موفقیت در کنترل بیماری بود.
ملک زاده افزود: در شبکه درمان کشور، نزدیک به ۵۰ هزار پزشک متخصص و فوق تخصص در اقصی نقاط میهن، از جمله ۳ هزار متخصص در شهرهای محروم و در گرمای بی امان جنوب کشور، طی سخت ترین شرایط، به درمان بیماران مبتلا به کرونا مشغول هستند. بیش از ۸ هزار تخت آی سی یو در بیمارستانهای تحت پوشش وزارت بهداشت ، بخش عمومی و بخش خصوصی پذیرای بیماران بدحال مبتلا به کرونا بوده اند.

مهر/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: