bazarnews

کد خبر: ۷۱۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸
وزیر امور خارجه کشورمان که ظهر امروز به مسکو رسید با همتای روسیه‌ای خود دیدار کرد.

حمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که ظهر امروز سه‌شنبه به مسکو رسید با سرگئی لاوروف همتای روسیه‌ای خود دیدار کرد.

 

وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در بدو ورود به مسکو درباره رایزنی‌های ایران و روسیه عنوان کرد: روابط ایران و روسیه به عنوان دو همسایه راهبردی است و ضرورت دارد که همواره در حال مشورت باشیم.

 

به گفته وی شرایط ویژه بین‌المللی در زمان کنونی باعث می‌شود که این ضرورت دوچندان شود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین خاطرنشان کرد: روابط دوجانبه و اقتصادی و همکاری‌های اقتصادی بین ایران و روسیه و پروژه‌های مشترکی که در ایران توسط پیمانکاران روسی انجام می‌شود، همکاری در حوزه انرژی و همکاری‌های منطقه‌ای از جمله در بحث سوریه، اجلاس آستانه و ضرورت برگزاری هر چه سریع‌تر اجلاس سران آستانه برای رسیدگی به شرایط وخیم در سوریه و ادلب، بحث یمن، لیبی و افغانستان و سایر مباحث از موضوعاتی است که نیاز به هماهنگی و همفکری بین ما و روسیه دارد.

 

«ماریا زاخارووا» در کنفرانس خبری روز پنجشنبه گفته بود: «روز ۱۶ ژوئن، وزیر خارجه ایران جواد ظریف برای یک سفر کاری به مسکو خواهد آمد. او برای رایزنی درباره وضعیت روابط روسیه و ایران وضعیت اجرای برجام با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه دیدار خواهد کرد.»

 

محمدجواد ظریف هشتم دی ماه ۱۳۹۸ سفری به روسیه داشت و نهم دی ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود دیدار و به گفت‌وگو پرداخت. او ۱۷ اردیبهشت ماه  ۱۳۹۸ نیز در سفری دو روزه وارد روسیه شد و با سرگئی لاوروف همتای خود همزمان با اعلام تصمیم ایران در توقف برخی تعهدات برجامی در ۱۸ اردیبهشت ماه دیدار و نامه حسن روحانی به پوتین درباره تصمیم ایران را به لاوروف تسلیم کرد.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران ۱۰ شهریور ماه ۱۳۹۸ نیز به همراه رضا اردکانیان وزیر نیرو  برای دیدار و گفتگو با مقامات روسیه وارد مسکو شد و ۱۱ شهریور ماه با سرگئی لاوروف همتای روس خود درباره مناسبات دوجانبه، برجام و تحولات منطقه به ویژه اوضاع سوریه به گفتگو پرداخت.

 

ظریف و لاوروف پس از آخرین دیدارشان چند بار نیز با هم تلفنی گفت‌وگو کرده بودند.

 

وزیر خارجه ایران پیش از سفر به مسکو در سفری به استانبول با همتای ترکیه‌ای خود و مقامات ارشد این کشور دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

وزاری خارجه ایران و روسیه با هم دیدار کردند

فارس/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: