bazarnews

کد خبر: ۷۳۰۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۹
تحلیل وضعیت بازارها در هفته گذشته؛
در هفته گذشته، شاخص به رقم یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۲۶ واحد رسید، سکه تمام بهار آزادی در قیمت ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان معامله و دلار در قیمت ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان دادوستد شد.

ش

گروه بورس، بانک و بیمه بازارنیوز: بررسی بازار‌های مالی در هفته‌ای که سپری شد، از بازدهی مثبت همه آن‌ها خبر می‌دهد.



شاخص در کانال یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات چهارشنبه ۱۸ تیر که به گفته فعالان بازار روز تعدیل در رشد‌های بی‌اندازه روز گذشته شاخص بود، فقط ۵۴۴۷ واحد رشد کرده و به رقم یک میلیون و ۷۵۲ هزار و ۵۲۶ واحد رسید. معامله‌گران در آخرین روز معاملاتی هفته پیشین، در بورس تهران بیش از ۱۵.۶ میلیارد سهام حق تقدم و سایر اوراق مالی در قالب ۲.۳۰ میلیون نوبت معامله و به ارزش بی‌سابقه ۲۲ هزار و ۴۳۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

شاخص کل بورس و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی هر کدام ۰.۳۱ درصد رشد کردند، اما شاخص کل بورس با معیار هموزن و شاخص قیمت با معیار هموزن هر  کدام ۰.۹۲ درصد کاهش یافته‌اند. همچنین شاخص آزاد شناور ۰.۱۹ درصد افت داشت، شاخص بازار اول بورس ۰.۲۹ درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس ۰.۳۴ درصد رشد کرد.



رشد بازار‌های طلا و ارز در هفته گذشته

بالا رفتن قیمت ارز و طلای جهانی باعث شده که طلا در داخل کشور، قیمت‌های جدیدی را تجربه کند. در آخرین روز معاملاتی هفته‌ای که سپری شد، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید به قیمت ۱۰ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار به بهای ۹۷۵ هزار تومان رسید.

قیمت ارز نیز نسبت به هفته گذشته با رشد ۲ هزار و ۵۰۰ تومانی به ۲۲ هزار و ۴۰۰ تومان رسید. هر یورو نیز ۲۵ هزار تومان معامله شد.

رشد بازار ارز در هفته های اخیر، نگرانی هایی را به بار آورده است. در همین رابطه عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی بامداد دوشنبه هفته پیش در پست اینستاگرامی خود ضمن اشاره به وضعیت بازار ارز خاطرنشان کرد: «گزارش‌های خوبی از افزایش قابل توجه صادرات نفت، فرآورده‌های نفتی و صادرات غیرنفتی و خبر‌های مثبت از آزاد شدن منابع مسدودی بانک مرکزی دریافت کرده‌ام که روند تامین ارز را متحول خواهد کرد.»
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: