bazarnews

کد خبر: ۸۲۶۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
حمیدرضا برادران شرکا گفت: نبود استراتژی‌های مشخص در کشور باعث شده برنامه ریزی‌ها بی اثر شوند و مدیران به صورت جزیره‌ای عمل کنند.
گروه اقتصاد کلان بازارنیوز؛ حمیدرضا برادران شرکا، رئیس پیشین سازمان برنامه و بودجه کشور در گفت و گویی با برنامه اینترنتی یک فنجان چای داغ با تجربه پیرامون پیدایش سند چشم انداز با اشاره به ضعف مدیریتی در ایران گفت: استراتژی مالی، تجاری، پولی و روابط بین الملل ایران مشخص نیست. در همین حین مسئولان کشور به سراغ مرحله سوم که برنامه ریزی است می‌روند، اما اصل این است که برنامه ریزی می‌کنیم که به کدام هدف برسیم و بر اساس چه استراتژی می‌خواهیم به آن اهداف برسیم. متاسفانه این فضا در مدیریت و برنامه ریزی کشور باعث شده هر کدام از مسئولین کار خودشان را بکنند و با ذهنیت خودشان عمل کنند. این امر آفت فضای مدیریتی کشور است که باید جای خالی آن روزی پر شود.
 
جرقه تدوین سند چشم انداز ملی کجا زده شد؟ +فیلم
این کارشناس اقتصادی به تشریح سفرش به مالزی پرداخت و افزود: سال اول ریاست بنده در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در دولت آقای خاتمی یک سفر رسمی همراه دولت به مالزی داشتیم که در آن سفر، همه کشور مالزی در لوگو و نمایه ۲۰۲۰ خلاصه شده بود به طوری که همگی مغازه‌ها و تاکسی‌ها و پارک‌ها و ... فضای متصور شده این کشور برای چشم انداز سال ۲۰۲۰ بود. در روز اول سفر رئیس سازمان برنامه ریزی مالزی در پایتخت این کشور جلسه‌ای برای هیئت برگزار کرد و مدعی شد طرح خودشان برای جهش پیشرفت مالزی را از سال ۱۹۹۰ شروع کرده اند که آن موقع از همه برنامه‌ها پیش بودند و اکنون قطعا به نتیجه رسیده اند.

برادران شرکا در پایان خاطرنشان کرد: هنگام بازگشت از این سفر درهواپیما، بنده از آقای خاتمی وقت ملاقات گرفتم و ضمن بیان مزیت برنامه‌ای که مالزی پیش برده بود، با ایشان توافق کردیم که چنین برنامه‌ای برای ایران داشته باشیم که هم ایشان به عنوان رئیس جمهور و هم هیئت اقتصادی همراه ایشان با این طرح موافقت کردند که البته تاثیر سفر به مالزی تاثیر مثبت زیادی برای پیشبرد این طرح داشت. پس از آن مطالعه اولیه در دولت وقت انجام شد و البته مجمع تشخیص مصلحت نظام هم اعلام کرد قبل از آن مطالعات مقدماتی انجام داده که مجموع این مطالعات به عنوان سند چشم انداز شکل گرفت.
 
 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: