bazarnews

کد خبر: ۸۷۹۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۲
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران با بیان اینکه میانگین عمر ساختمان در دنیا صد سال است، گفت: این رقم در ایران بین 25 تا 30 سال است.
بازار نیوز - مهدی مؤذن رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران افزود: سازمان نظام کاردانی حدود 20 هزار نفر کاردان فنی و معمار تجربی دارد که 50 درصد آنها دارای پروانه کار هستند، اما متأسفانه سازمان‌ها و دستگاه‌ها از توان آنها استفاده نمی‌کنند.
 
وی تأکید کرد: در صنعت ساختمان اتفاق خاصی نیفتاده و همچنان علاوه بر اینکه رکود در صنعت ساختمان حاکم است، از نظر ساخت‌وساز نیز ساختمان‌ها بی‌کیفیت و با عمر کوتاه هستند. 
 
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، تأکید کرد: مسئولان امر از نیروهای کاردان فنی و معماران تجربی که دارای پروانه کار هستند متأسفانه استفاده نمی‌کنند و در عوض شاهد ساخت ساختمان‌های بی‌کیفیت و با عمر کوتاه هستیم. 
 
مؤذن میانگین عمر ساختمان‌ها در دنیا را بالای صد سال و در ایران بین 25 تا 30 سال عنوان کرد و گفت: حتی اگر مصالح استاندارد و نقشه‌های خوب باشد اما فرد اجرا کننده حرفه‌ای نباشد، ساختمان بدون کیفیت خواهد بود. 
 
وی عدم استفاده از کاردان‌های فنی و معماران تجربی در ساخت‌وساز را این گونه عنوان کرد که با عمر کوتاه ساختمان‌ها در واقع سرمایه‌های ملی از قبیل مصالح، انرژی و اموال مردم به هدر می‌رود و جان و مال مردم به خاطر ساختمان‌های غیرمقاوم در مقابل زلزله در معرض خطر قرار می‌گیرد.
 
رئیس سازمان نظام کاردانی ساختمان استان تهران، گفت: قانون نظام مهندسی اذعان دارد افرادی حق فعالیت حرفه‌ای در صنعت ساختمان دارند که دارای پروانه اشتغال به کار باشند که اعم از مهندس، کاردان فنی و یا معمار تجربی دارای پروانه باشند، اما در آیین‌نامه‌های بعدی متأسفانه فعالیت کاردان‌های فنی و معماران محدود شد. 
 
مؤذن تأکید کرد: هیچ کس حق پروانه فعالیت که از سوی قانون به کاردان‌های فنی و معماران تجربی داده شده را از آنها سلب کند.
فارس
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: