bazarnews

کد خبر: ۸۸۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۳
نظر اوباما درباره ترامپ تغییر نکرده است:
سخنگوی کاخ سفید پس از ملاقات اوباما و ترامپ در کاخ سفید هم از سازنده بودن این ملاقات سخن گفت و هم گفت که نظر اوباما در خصوص عدم صلاحیت دونالد ترامپ برای اقامت 4 ساله در کاخ سفید، تغییری نکرده است.
بازار نیوز - به گزارش انتخاب، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید دقائقی پس از ملاقات «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا با «باراک اوباما» رئیس‌جمهور فعلی این کشور، در میان خبرنگاران حاضر شد و در خصوص این دیدار با اصحاب رسانه سخن گفت. 
 
ارنست گفت که بخش اعظم گفت‌وگوی طرفین به مسائل مربوط به مدیریت کاخ سفید و کارکنان این دستگاه اداری عریض و طویل اختصاص یافته است. 
 
ارنست به دیگر محورهای این گفت‌وگوی 90 دقیقه‌ای هم پرداخت و گفت که اوباما برنامه سفرهای خارجی که در 70 روز باقی‌مانده از دولتش انجام خواهد شد را با دونالد ترامپ مرور کرد. 
 
ارنست ادامه داد: «رئیس‌جمهور در خصوص مسائلی که با رهبران جهان و متحدانمان در سفرهای خارجی مطرح خواهد شد، به رئیس‌جمهور منتخب توضیحاتی داد.» 
 
اوباما تا عصر روز 20 ژانویه یعنی دقیقاً 70 روز دیگر رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود و در آن عصر زمستانی، در مراسم سوگند ترامپ شرکت می‌کند و کلید اتاق بیضی کاخ سفید را به وی تحویل خواهد داد. 
 
یکی از خبرنگاران به اظهارنظر اوباما در خصوص دونالد ترامپ در گرماگرم تبلیغات انتخاباتی اشاره کرد و گفت که آیا نظر رئیس‌جمهور عوض شده است؟ 
 
اوباما آن روز گفته بود که ترامپ صلاحیت ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا را ندارد. 
 
جاش ارسنت پاسخ داد: «نظر رئیس‌جمهور تغییری نکرده است.» 
 
یکی دیگر از خبرنگاران به اعتراضات خشن مردمی در خیابان‌های آمریکا و ابراز نارضایتی از رئیس‌جمهور شدن ترامپ اشاره کرد و نظر کاخ سفید را جویا شد. 
 
ارنست پاسخ داد: «حق ابراز عقیده در قانون اساسی ما قویاً مورد حمایت قرار گرفته و رئیس‌جمهور هم خواهان آن است که این حق کماکان مورد احترام باشد ولی استفاده از این حق نمیبایست همراه با خشونت باشد.» 
 
سخنگو ادامه داد: «درست است که ما جمهوری‌خواه و دموکرات هستیم ولی همه ما در وهله اول، میهن‌پرست هستیم.»
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: