bazarnews

کد خبر: ۸۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با بازار نیوز؛
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس در خصوص شعارهای ترامپ مبنی بر پاره کردن برجام گفت: ترامپ لقمه بزرگ تر از دهانش برداشته و مطمئن باشید که این لقمه در گلویش گیر خواهد کرد.
ترامپ لقمه بزرگ‌تر از دهانش برداشته است!/ در موضوع برجام به تعهدات خود عمل کردیمولی اله نانوا کناری نماینده مردم مازندران در مجلس در این خصوص به خبرنگار بازار نیوز اظهار داشت: قبل از اینکه ترامپ رئیس جمهور آمریکا شود اوباما رئیس جمهور بود، مگر او هم نسبت به تعهدات خود و موضوع برجام بدعهدی نکرد؟! در این راستا، تدبیری که امام عزیز داشتند این بود که سگ زرد برادر شغال است.

وی اضافه کرد: نگاه آمریکا سلطه طلبی و استکباری است و ما باید در مقابل این افراد به حکمت، عقل و خرد مسلح باشیم. باید با ارتباط دیپلماسی و با نقاب عزت، اقتدار و بالندگی، نظام را در هیچ شرایطی زیر سوال نبریم.

نانوا کناری تاکید کرد: آمریکا در موضوع برجام به تعهدات خود عمل نکرد پس باید در مقابل بدعهدی های آنها ایستادگی کنیم و مقتدرانه جلوی آنهای که خوی استکباری دارند بایستیم.  
وی در خصوص پیش بینی کمیسیون امنیت ملی در صورت تصمیمات ضد ایرانی و برجام افزود: بحث تبلیغات انتخاباتی با بعد از انتخاب متفاوت است، ما نباید آنچه در بحث انتخابات ترامپ مطرح شد به عنوان دستور العمل اجرایی برای آمریکا ببینم چرا که مخالفت ترامپ با برجام تنها یک مانور تبلیغاتی برای پیشی گرفتن از رقیب بود.  

نانوا کناری خاطر نشان ساخت: منافع آمریکا در صورت بدعهدی به برجام در خطر است. ما در موضوع برجام به تعهدات خود عمل کردیم و همه دنیا هم متوجه شد که آمریکا نسبت به تعهدات خود بی اعتنا بود. دولتمردان ما هم باید روی این موضوع محکم بایستند و این را به جهان بفهمانند که آمریکا یعنی خوی ددمنشانه و سابقه تاریخی بدعهدی آن از قبل هم وجود داشته است.

وی در خصوص پاسخ ایران به اقدامات ترامپ در صورت مخالفت با برجام گفت: باید با دیپلماسی خاص خود آمریکا را وادار کنیم تا به عهد خود وفا کنند و در غیر این صورت طبق فرمایش مقام معظم رهبری اگر ترامپ برجام را پاره کند ما هم آن را به آتش می کشیم.

وی در خصوص احتمال عدم فروش هواپیمای بوئینگ به ایران با روی کار آمدن ترامپ نیز گفت: قطعا اروپا با تصمیمات ترامپ موافق نخواهد بود و در این صحنه وی هم برای از دست ندادن هم پیمانانش سر عقل خواهد آمد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: