bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳
ویژه های روز منتشر شد
اظهارات ثروتی درباره حقوق های نجومی مدیران سه قوه، واریز یارانه نقدی،سخنان رهبری در جمع مردم اصفهان،سخنان رئیس جمهور در جمع مردم استان البرز،گرانی سکه و ثبات نسبی بازار ارز،رازهای مگو و سکوت وزیر صنعت و تجارت و ... مهمترین اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهارشنبه (26 آبان ماه ۱۳۹۵ ) بودند.
بازار نیوز - برخی از مهم‌ترین‌ خبرهای اقتصادی روز چهار شنبه بازار نیوز در ادامه آمده است که با کلیک روی تیتر هر خبر، متن کامل آن در دسترس خواهد بود. گزیده اخبار اقتصادی بازار نیوز در روز چهار شنبه ( 26 آبان‌ماه ۱۳۹۵) را در لینک‌های زیر بخوانید.


موسی الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس شورای اسلامی می گوید: دولت روحیه لیبرالیسمی و اشرافی گری دارد که این روحیه باعث ایجاد فساد و حقوق های نجومی شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، تصریح می کند: قوه قضاییه، نمایندگان مجلس، رئیس دیوان محاسبات و مشاورانش حقوق های نجومی دریافت می کنند بنابراین چه کسی می تواند متولی برخورد با نجومی بگیران باشد؟ 

ثروتی، می افزاید: مبنای عملکرد دیوان محاسبات باید قانون باشد نه مصوبه هیات دولت، اما رئیس دیوان محاسبات نزدیک به دولت است و برای لاپوشونی تخلفات دولت خود تخلف بزرگی مرتکب شده است.

وی، با بیان اینکه بالاترین حقوق مربوط به شخص رئیس جمهور است که باید ۷ برابر حداقل حقوق دریافت کند، ادامه می دهد: در حال حاضر کارمندان فقط ۵۰ درصد از حقوق یک کارمند در قبل از انقلاب اسلامی را دریافت می کنند، اما حقوق مدیران پس از انقلاب اسلامی ۵۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش پیدا کرده است.


سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام کرد: شصت و نهمین مرحله پرداخت یارانه نقدی ساعت ۲۴ امشب ( ۲۶ آبان ماه) به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود.
براساس اعلام سازمان هدفمندی یارانه ها مبلغ یارانه این مرحله نیز همانند ماه های گذشته برای هر نفر ۴۵۵ هزار ریال است که به حساب سرپرستان خانوار واریز و قابل برداشت می شود.

براساس آخرین آمار اعلام شده، بیش از ۷۴ میلیون ایرانی یارانه نقدی دریافت می کنند.


حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از مردم اصفهان، تأکید کردند: بر خلاف عده‌ای که در دنیا، برای نتیجه انتخابات امریکا، عزا گرفته‌اند یا عده دیگری که شادی می کنند ما نه عزا می‌گیریم و نه شادی می‌کنیم زیرا برای ما فرقی نمی کند و هیچ نگرانی هم نداریم و به لطف الهی، برای مواجهه با هر حادثه محتملی نیز آماده‌ایم.

رهبر انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: دشمن، اقتصاد را نشانه گرفته زیرا تصور می کند اقتصاد، نقطه ضعف کشور است و بر همین اساس بر «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» تأکید شده است و مسئولان باید «اقدام و عمل» و شاخصه های آن را جلوی چشم مردم قرار دهند.


این گروه خودروسازی قصد دارد با مدل مفهومی "آی پیس" خود آینده را فتح کند.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 26 آبان)



حسن روحانی صبح امروز در جمع مردم کرج،  با بیان اینکه برخی‌ها می‌پرسند بعد از برجام چه تحولاتی به وجود ‌آمده است،‌ اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش می‌توان گفت یکی از اقدامات بزرگی که در ماه‌های اخیر انجام داده‌ایم این بوده است که با شرکت توتال فرانسه قرارداد منعقد کرده‌ایم که حجم آن نیز ۵ میلیارد دلار است.

وی با بیان اینکه امسال شاهد افتتاح فازهای جدید گاز در منطقه عسلویه خواهیم بود،‌ گفت: ما بنزین یورو۴ را به جایگاه‌های سوخت در کلانشهرها آورده‌ایم و این امر را ادامه می‌دهیم و در اوایل سال آینده نیز وضعیت بنزین ما بهتر از گذشته خواهد شد و دیگر نیازی به واردات بنزین نخواهیم داشت.


مدیر سابق امور اوپک وزارت نفت،گفت: طرح فریز نفتی یعنی میزان تولید نفت خام کشورهای عضو اوپک که در حدود ۳۴ میلیون بشکه در روز است، تثبیت شود که اجرای این طرح دیگر معنایی ندارد.


در بازار آزاد امروز ، سکه طرح قدیم یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ربع سکه ۲۹۴ هزار تومان به فروش رسید.

برای مشاهده تصاویر زیر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید




امروز در بازار آزاد هر دلار با ۲ ریال افزایش ۳۲۰۳,۷ تومان، پوند با ۶۶ ریال کاهش ۳۹۹۳.۳ تومان و یورو با ۲۵ ریال افت قیمت ۳۴۴۲.۲ تومان فروخته شد.
                                                    برای مشاهده تصاویر زیر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید



مدیرکل برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش جزئیات استقرار سامانه حساب‌های درآمدی را اعلام و اظهار کرد: یکی از محسنات بزرگ این سامانه، شفاف شدن درآمدهای دولت است و در این سامانه هرکدام از درآمدها دارای یک کدشناسه می‌شوند



شاخص بورس اوراق بهادار در پایان معاملات با ۳۲,۱۷ هزار واحد رشد به پله ۷۹ هزار و ۲۶۸ واحدی صعود کرد و شاخص فرابورس کاهش ۹.۳۰ واحدی را تجربه کرد.

                                                    برای مشاهده تصاویر زیر در سایز اصلی روی آن کلیک کنید


بررسی میدانی از بازار املاک نشان می‌دهد در شرایطی که تعداد معاملات کل کشور نسبت به سال قبل نصف شده، وضعیت خرید و فروش در بخش خانه‌های ارزان قیمت آن هم صرفا در شهر تهران مقدار اندکی افزایش یافته اما نمی‌توان به آن عنوان رونق داد.

بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 26 آبان)


مجلس نمایندگان آمریکا با ۴۱۹ رای در برابر یک رای، به لایحه تمدید قانون تحریم‌های ایران به مدت ۱۰ سال دیگر رای دادند. این قانون نخستین‌بار در سال ۱۹۹۶ برای مجازات سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت انرژی  ایران و جلوگیری از برنامه هسته‌ای ایران تصویب شد.



 قیمت نفت در جریان معاملات امروز چهارشنبه روندی صعودی به خود گرفت و بخشی از کاهش خود طی روزهای اخیر را که در پی افزایش ارزش دلار حاصل شده بود جبران کرد.

بر اساس این گزارش هر بشکه نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با ۳۲ سنت افزایش قیمت مواجه شد و به ۴۶ دلار و ۱۳ سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با ۳۹ سنت افزایش به ۴۷ دلار و ۳۴ سنت رسید. قیمت نفت طی روزهای گذشته به حدود ۴۴ دلار در هر بشکه رسیده بود.


وزیر راه و شهرسازی در همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش حمل و نقل در چین، با اشاره به این خبر که تامین ۵۰۰ هواپیما ظرف پنج سال را در برنامه‌های در دست اجرا داریم، گفت: قرارداد خرید ۱۰۰ فروند هواپیما از شرکت ایرباس در سال جاری نهایی می شود و با شرکت بوئینگ نیز مذاکرات درحال انجام است.


دکتر محسن رضایی با انتشار مطلبی در اینستاگرام شخصی خود با اشاره به عبور نقدینگی کشور از مرز یک میلیون میلیارد تومانی خطاب به دولت سوال کرد که پول‌ها کجاست و چرا موجب گردش در بازار توسط مردم نشده است؟


بسته مهمترین اخبار اقتصادی روز (چهار شنبه 26 آبان)

قیمت: ۱ میلیون دلار
شاید برای شما عجیب باشد که بدانید گرانترین چیز دنیا محل پارک یه ماشین در منهتن نیویورک باشد!این محل پارک که در یک آپارتمان لوکس هشت طبقه در ۶۶ شرقی خیابان یازدهم در جنوب منهتن واقع است، ۶ برابر یک خانه‌ی معمولی در ایالات متحده ارزش دارد. شاید قرار گرفتن این پارکینگ در اولین مورد  فهرست گران ترین چیز دنیا بی دلیل نباشد!


«اگر این طرح تا پایان سال جاری به نتیجه نرسد برای شخص من یک شکست بزرگ محسوب می‌شود.» این اظهارنظر علی طیب نیا، وزیر اقتصاد دولت حسن روحانی در دفاع از طرح موسوم به رونق است؛ همان طرحی که به بانکها دستور داده شد تا ۱۶ هزار میلیارد تومان در بین ۷۶۰۰ واحد تولیدی گرفتار توزیع شود.

حالا وزیر اقتصاد مدافع طرح رونق شده و نگران شکست بزرگ است و  محمد رضا نعمت زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت و البته مبتکر و مدافع طرح رونق تولید و خروج ۷۵۰۰ بنگاه گرفتار و تشنه ۱۶ هزار میلیارد تومان سکوت کرده است و کمتر کسی است که توضیح دهد چرا بیش از دو برابر بنگاه های اقتصادی تا حالا وام گرفته اند و هنوز هم بانک مرکزی می گوید: بخشی از تسهیلات ۱۶ هزار میلیاردی خرج نشده است؟


 یک یادداشت فاش شده که توسط بی بی سی و " تایمز" مشاهده شده حاکی است، دولت بریتانیا هیچ طرح و برنامه و راهبرد کلی برای خروج از اتحادیه اروپا ندارد و به خاطر اختلافات درونی بین مقام‌های دولت ترزا می بعید به نظر می رسد که چنین طرحی تا شش ماه آینده نیز نهایی شود.



خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: