bazarnews

کد خبر: ۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۳
خلیل آقایی :
قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در امور مجلس گفت: این وزارتخانه تاکنون بیش از 6 میلیون تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری کرده است که طبق برنامه باید به 10 میلیون تن برسد.
بازارنیوز- خلیل آقایی عصر شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان مراغه اظهار کرد: میزان خرید گندم به صورت تضمینی تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 13 درصدی را نشان می دهد .

وی با بیان اینکه این وزارتخانه درصدد به صفر رساندن واردات محصولات کشاروزی در کشور است، یادآور شد: از سال 92 تا سال 94 میزان واردات گندم از چهار میلیون تن به 800 هزار تن کاهش یافته که این میزان کاهش نشان از موفقیت دولت در حمایت از کشاورزان دارد.

آقایی، مهمترین علت تعویق در پرداخت غرامت محصولات کشاورزی را تخصیص نیافتن سهم دولت به علت کمبود نقدینگی عنوان کرد و ادامه داد: سهم دولت از این منابع 13 هزار و 500 میلیارد ریال بوده که 50 درصد آن تخصیص داده شده است.

نماینده مردم ملکان و معین مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: نمایندگان مجلس باید به منظور توسعه منطقه و حوزه انتخابیه خود پیگیر تمامی امور شهرستان های همجوار باشند.

سلمان خدادادی افزود: پیگیری امور سایر شهرستان ها موجب وحدت رویه در اجرای برنامه ها و طرح های ملی در منطقه می شود که نمایندگان آذربایجان شرقی در این راستا توجه ویژه ای به این امر داشته و نسبت به احقاق حقوق مردم حوزه های انتخابیه مراغه و عجب شیر و اهر اهتمام جدی دارند.

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه مراغه هم در این جلسه تخصیص اعتبار ویژه برای ساماندهی رودخانه های مراغه از محل اعتبارهای احیای دریاچه ارومیه را خواستار شد و گفت: با اجرای این طرح می توان 340 میلیون مترمکعب آب در سال به دریاچه ارومیه سر ریز کرد.
ظفر محمدی افزود: در زمان حاضر با ساماندهی حوزه آبریز رودخانه صوفی چای این شهرستان از محل اعتبارهای احیای دریاچه ارومیه، حدود 240 میلیون متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شده است.

وی اظهار کرد: پرداخت معوقه های خسارت بیمه محصولات کشاروزی مربوط به سال گذشته به کشاورزان در این شهرستان با توجه به بروز خسارت پدیده های جوی در سال جاری ضروری است.
براساس اعلام بخشداران مرکزی و سراجوی مراغه، سه پدیده جوی طوفان، سیل و تگرگ در سال جاری بین 30 تا 70 درصد به محصولات باغ ها و مزارع این شهرستان خسارت وارد کرده است.
بیشترین محصول خسارت دیده در بخش مرکزی مراغه شامل سیب، آلوچه و گردو و در مزارع نیز مربوط به محصول گندم و جو گزارش شده است.

روستاهای گویجه قلعه، قویون قشلاقی و گویجه قملاق نیز با 70 درصد خسارت به باغ ها و مزارع خود در اثر طوفان، تگرگ و سیل، بیشترین خسارت را در بخش سراجوی مراغه متحمل شده است.

شهرستان مراغه با 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی از قطب های مهم تولید محصولات کشاورزی و باغی شمال غرب کشور محسوب می شود.

این شهرستان با 250 هزار نفر جمعیت در 147 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
ایرنا
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: