bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۶۲۰
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه محصولات کشاورزی و تولیدی صادراتی باید کددار و شناسنامه دار شود، گفت: جهاد کشاورزی باید اطلاع رسانی لازم داشته باشد.

به گزارش بازارنیوز، محمدرضا شعبانی با بیان اینکه محصولات استانی یکی از سالم‌ترین محصولات دنیا است که تولید و صادر می‌شود، اظهار داشت: با پیوستن به سازمان‌هایی نظیر شانگ‌های و اوراسیا موظف به رعایت یکسری قوانینی هستیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۸ جلساتی برای اجرای قوانین در ایران برگزار شد و ما نیز در آن شرکت کردیم، ولی متاسفانه مطالب و مصوبات به کشاورزان و باغداران اطلاع رسانی نشد و این قوانین امسال در کشور‌ها اجرایی شد.

وی ادامه داد: از این نظر که میوه‌های ما کاملا سالم هستند شک و شبهه‌ای نداریم، ولی مواردی که مدنظر کشور‌های مقصد بوده بسیار فراتر و بالاتر است.

شعبانی با عنوان اینکه شاهد برگشت خوردن یک محموله فلفل دلمه‌ای اصفهان از سوی روسیه بودیم، گفت: متاسفانه برای آنکه قیمت‌ها را کاهش دهند و استرسی بین باغداران ایجاد کنند نسبت به انتشار شایعاتی درباره محصولات کشاورزی اقدام می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران با بیان اینکه آمادگی داریم تمامی قوانین و مصوبات کشور‌های هدف را اجرا کنیم، گفت: متاسفانه برخی کشور‌ها اقدام به صادرات محصولات کشور ما به نام خود می‌کنند و با این حال همه می‌دانند که کیفیت محصولات کشاورزی استان خوب است.

وی با انتقاد از جهاد کشاورزی مبنی براینکه قوانین مورد نیاز صادراتی کشور‌ها به کشاورزان اطلاع رسانی نشد، گفت: سلامت میوه‌ها باید به تایید دانشگاه علوم کشاورزی برسد و علاوه براین برای تمامی تولیدکنندگان و کشاورزان کد‌های تولیدی صادر شود.







/بازار

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: