bazarnews

کد خبر: ۱۰۲۷۶۳
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴
امام جمعه شیراز مطرح کرد؛
امام جمعه شیراز در خطبه خود گفت: در یکی از بانک‌های غیر اصلی بیش از پنج هزار میلیارد تومان پول وجود دارد چرا این پول‌ها به سمت تولید نمی‌آید؟ این در حالی است که با توجه به صحبت‌های رهبری اگر به درون کشور توجه شود دیگر تحریم و برجام و. دیگر معنا نخواهد داشت، زیرا ایران توانمند است.

آیت الله لطف الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شیراز ضمن تسلیت ایام سالروز شهادت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) بیان کرد: با توجه ایام حزنی که در آن قرار گرفته ایم باید توجه ویژه‌ای به درجات عالی حضرت احمد ابن موسی شاهچراغ (ع) در استان وجود داشته باشد و رسانه‌ها باید جبران کننده مشکلاتی است که کرونا در جامعه ایجاد کرده و نمی‌توان آنگونه که شایسته است نسبت به عزاداری در این ایام اقدام کرد.

وی اضافه کرد: روز ٢٢ بهمن ماه را پشت سر گذاشته و طی دهه فجر نیز افتتاح‌های متعددی در استان فارس صورت گرفت این در حالی است که برخی از این اقدامات طی ۴٠ سال گذشته جز برترین اقدامات بوده است.

به گفته وی، فعالیت‌های متعددی توسط دستگاه‌های متولی در کشور انجام شده و انقلاب اسلامی را نباید تنزل داد به توسعه اقتصادی و اگر این اتفاق روی دهد اهداف کلان انقلاب اسلامی را فراموش کرده ایم از این رو باید جهاد تبیین ویژه‌ای براین موضوع وجود داشته باشد که تمامی ابعاد انقلاب اسلامی ایران مورد اطلاع رسانی قرار داد.

آیت الله لطف الله دژکام ادامه داد: نباید اهداف انقلاب را تنها به موضوع اقتصاد خلاصه کرد و باید تمامی آحاد جامعه به عنوان یک رسانه در جهاد تبیین اقدام کرده و نسبت به اطلاع رسانی و اقدامات اجتماعی اقدام کرد.

هر فرد یک رسانه برای انقلاب اسلامی باشد

وی یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران توجه ویژه‌ای به معاد دارد از این رو نباید اهداف انقلاب را تنها به مسائل اقتصادی خلاصه کرد بلکه باید هر فرد یک رسانه برای تفکر انقلاب باشد، زیرا دشمنان در تلاش اند تا افکار انقلاب را در میان مردم خنثی کنند.

امام جمعه شیراز در خصوص انتقال تفکر انقلابی عنوان کرد: شناخت اهداف انقلاب و تبلیغ آن یکی از وظایفی است که بر عهده تمامی آحاد جامعه است تا نسل جدید نیز با اهداف انقلاب آگاه باشند و پس از شناسایی اهداف نسبت به مطالبه گری اقدام کرد.

به گفته وی افرادی که در جهاد تبیین می‌توانند در جامعه اثرگذار باشند باید مورد حمایت تمامی تفکرات جامعه باشند تا بتوان حملات دشمنان را خنثی کرد.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه متذکر شد: طی چهل و سه سال گذشته پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیرو‌های انقلابی ایران پیروزی‌های متعددی کسب کردند و تمامی این پیروزی‌ها حاصل تلاش نیرو‌های انقلابی ایران است و جنگ تحمیلی، مقابله با داعش، جنگ یمن، جنگ ٣٣ روزه و … تنها بخشی از پیروزی‌هایی است که ملت ایران و نیرو‌های انقلابی به دست آورده اند.

وی افزود: اگر لحظه‌ای غافل شویم دشمن به کشور حمله خواهد کرد این در حالی است که ایران در جنگ اقتصادی است از این رو با تاصی از فرامین رهبری باید به دنبال از بین بردن موانع تولید در دستگاه‌های دولتی باشیم، زیرا نیازمند تحول اداری در کشور هستیم و هنوز موانعی در دستگاه‌های دولتی در مقابل تولید وجود دارد.

طی ۲۴ ساعت ۲۵۰ میلیارد برای خرید باغشهر جمع آوری شد

آیت الله دژکام خاطرنشان کرد: مردم ایران اسلامی نمی‌توانند تحمل کنند بروکراسی اداری تولید کشور را مختل کند این در حالی است که بر اساس خبر‌هایی که منتشر شده طی ٢۴ ساعت بیش از ٢۵٠ میلیارد تومان پول برای خرید باغشهر جمع آوری شده است و نشان دهنده آن است پول هست، ولی برای تولید هزینه نمی‌شود.

وی افزود: در یکی از بانک‌های غیر اصلی بیش از پنج هزار میلیارد تومان پول وجود دارد چرا این پول‌ها به سمت تولید نمی‌آید؟ این در حالی است که با توجه به صحبت‌های رهبری اگر به درون کشور توجه شود دیگر تحریم و برجام و. دیگر معنا نخواهد داشت، زیرا ایران توانمند است.

به گفته این مقام مسئول تمامی شاخص‌های فرهنگی نیازمند جهاد تبیین است و باید توجه ویژه‌ای به جهاد تبیین در حوزه فرهنگ نیز در فارس وجود داشته باشد.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس در خطبه‌های اعتقادی نماز جمعه این هفته شیراز نیز عنوان کرد: براساس سخنانی که بزرگان اهل معنا داشته اند ماه رجب یکی از اصلی‌ترین ایامی است که انسان برای ماه مبارک رمضان آماده می‌شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: اگر بنا هست که انسان در مقابل عظمت خداوند هیچ باشد باید در درگاه خداوند ابراز کنیم که خداوند نسبت به بخشش انسان اقدام کند، زیرا هرچه انجام داده ایم در پیشگاه خداوند بدهکاری است و باید مورد عدالت الهی قرار بگیریم.

به گفته این مقام مسئول با توجه به کاهش عمر در بشر انسان باید در اولین زمان به درگاه خداوند توبه کرده و استغفار نموده تا بتوان با ضمانت ائمه اطهار در درگاه الهی تقرب جست.

 

پایان پیام//

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: