bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
مدیر کل حسابرسی سازمان امور مالیاتی گفت: با توجه به برخی اصلاحات انجام شده در ارقام درآمد‌های مالیاتی دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۲، احتمال می‌رود که بخشی از این درآمد‌ها در سال جاری محقق نشود.

مستوفی

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «شاهین مستوفی» مدیر کل حسابرسی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون برخی اصلاحات ایجاد شده در مورد درآمد‌های دولت در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در قانون بودجه امسال ارقامی به عنوان درآمد‌های مالیاتی دولت پیش‌بینی شده و سازمان امور مالیاتی هم به عنوان متصدی این امر، سعی بر آن دارد منطبق با قانون، تمامی درآمد‌های پیش‌بینی شده برای قانون بودجه سال جاری را مطالبه و دریافت کند.


مدیرکل حسابرسی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به برخی اصلاحات ایجاد شده در مورد بعضی از منابع درآمد‌های مالیاتی دولت در زمان تصویب لایحه بودجه ۱۴۰۲، احتمال می‌رود که بخشی از عایدی‌های مالیاتی در سال جاری محقق نشود.


وی همچنین درباره فرار مالیاتی پزشکان و وکلا در سال ۱۴۰۱ هم توضیح داد: این مسئله صرفا به این اقشار خلاصه نمی‌شود، کما اینکه در برخی از واحد‌های صنفی هم مشاهده شده که افراد برای پرداخت وجه به جای استفاده از کارتخوان، از روش کارت به کارت استفاده می‌کنند.


مستوفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دفتر تخصصی برای موضوع مقابله با فرار مالیاتی در درون سازمان تشکیل شده و اقدامات بسیار خوب و قابل ملاحظه‌ای در این راستا انجام شده است. به عنوان مثال، در سال ۱۴۰۱ با شناسایی یکی از پرونده فرار مالیاتی، درآمد وصولی به ارزش یک هزار ۳۰۰ میلیارد تومان محقق شده است.


مشروح گفته‌های مستوفی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: