bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۸۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
یک مقام مسئول در گفتگو با بازارنیوز تشریح کرد؛
سخنگوی سازمان امور مالیاتی درباره اخذ مالیات از کارت به کارت افراد و مشمولیت شماره حساب‌های صندوق‌های خانوادگی، گفت: این مسئله نیازمند رصد تراکنش‌های بانکی افراد و پالایش اطلاعات مالی آن‌ها است؛ پس از انجام این کار مشخص می‌شود که یک شماره حساب فعالیت‌های اقتصادی دارد یا اینکه صرفاً برای نقل و انتقال پول برای صندوق‌های خانوادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جزئیاتی جدید از مالیات کارت به کارت افراد/ شماره حساب صندوق‌های خانوادگی مشمول مالیات می‌شود؟ +فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛«مهدی موحدی بکنظر» سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون سیاست جدید این سازمان در راستای اخذ مالیات از کارت به کارت افراد اظهار کرد: برخی از صنوف کشور مانند وکلا، مشاوران خانواده، پزشکان در رشته‌های مختلف مثل داروسازی، دندان پزشکی، مامایی و یا پیراپزشکی ملزم به اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان و استفاده از پایانه‌های فروشگاهی و یا دستگاه‌های پوز هستند؛ لذا اگر استفاده نکنند مشمول جریمه مالیاتی خواهند شد.


سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: برخی از صنوف الزامی به استفاده از کارتخوان را ندارند، اما اگر در فرایند کسب درآمد مسیری غیر از استفاده از دستگاه‌های پوز را در پیش بگیرند، مشمول جریمه کتمان درآمد خواهند شد. یکی از راه‌های مقابله با این فرار‌های مالیاتی راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی بود.


وی در ادامه رصد تراکنش‌های بانکی افراد را به عنوان یکی دیگر از راه‌های مقابله با فرار مالیاتی این صنوف برشمرد و گفت: در حال حاضر با تعاملی که با بانک مرکزی در این باره صورت گرفته و همچنین با طراحی قوانینی که واجد ویژگی‌های خاصی است، در صدد آن هستیم که حساب‌هایی که مشکوک به فعالیت‌های تجاری را شناسایی کنیم.


مشروح گفته‌های موحدی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

 



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: