bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
«موحدی»در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
سخنگوی سازمان امور مالیاتی ضمن تشریح آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد، از ارسال آن به مجلس تا پایان سال ۱۴۰۲ خبر داد.

لایحه مالیات بر مجموع درآمد‌ تا پایان ۱۴۰۲ به مجلس ارسال می‌شود+ فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی موحدی بکنظر» سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت لایحه مالیات بر مجموع درآمد‌ها اظهار کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در حال طراحی مسیری شفاف در نظام مالیاتی است که نقاط شروع آن با قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان بوده و در ادامه راه، این مسیر با استفاده از طرح‌هایی همچون مالیات بر عایدی سرمایه و وصول مالیات از مجموع درآمد افراد تکمیل می‌شود.


سخنگوی سازمان امور مالیاتی تصریح کرد: هدف نهایی این مسیر رسیدن به نظام مالیاتی یکپارچه-حمایتی است که بتوان بر اساس آن رفاه و حمایت لازم را از آحاد مردم با استفاده از وصول مالیات از مودیان محقق شود.


وی تصریح کرد: اصلاح قانون مالیات مستقیم با هدف پیاده‌سازی مالیات بر جمع درآمد و همچنین ساماندهی معافیت‌ها و مشوق‌های مالیاتی در آبان ماه سال ۱۴۰۰ کلید خورد و تا قبل پایان همان سال اصلاحات لازم برای این طرح در سازمان امور مالیاتی صورت گرفت و سپس به معاونت سیاست‌گذاری اقتصادی وزارت امور اقتصاد و دارایی تحویل داده شد.


موحدی تصریح کرد: در اواسط سال ۱۴۰۱ لایحه مالیات بر مجموع درآمد‌ها در اختیار کمیسیون اقتصادی هیئت دولت قرار گرفت و اکنون در حال طی کردن آخرین اصلاحات خود است. انتظار می‌رود که این لایحه تا پایان سال ۱۴۰۲ به مجلس ارسال خواهد شد.

 


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: