bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۰
«موحدی» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
سخنگوی سازمان امور مالیاتی ضمن تشریح آخرین وضعیت قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان، زمان اجرای تکالیف حقوقی شرکت‌های بورسی و فرابورسی، شرکت‌های دولتی و اشخاص حقوقی به استثنای اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده را یکم مهر ماه سال ۱۴۰۲ اعلام کرد.

۱ مهر ۱۴۰۲؛ موعد اجرای تکالیف مالیاتی همه اشخاص حقوقی+ فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی موحدی بکنظر» سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون آخرین وضعیت قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مودیان مالیاتی اظهار کرد: این قانون در سال ۹۸ به تصویب رسید، اما اجرای آن بعد از تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده قدری دچار پیچیدگی شد. اکنون در برهه‌ای قرار داریم که سامانه می‌تواند صورت حساب‌های الکترونیک افرادی که می‌خواهند از این بستر مالیات خود را پرداخت کنند، است، اما علی‌رغم آمادگی سامانه مودیان، اخیرا یک اتفاق بسیار مهم درباره این بستر و قانون پایانه فروشگاهی رقم خورده است.


سخنگوی سازمان امور مالیاتی افزود: در تاریخ ۲۶ تیر امسال لایحه‌ای تحت عنوان لایحه «تسهیل تکلیف مودیان در اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید. در حال حاضر اجرای کامل این لایحه منوط به تایید نهایی شورای نگهبان است.


وی تصریح کرد: با اجرای این لایحه شرایط جدیدی در امر مالیات‌ستانی مودیان ایجاد خواهد شد. در لایحه جدید، فراخوان‌هایی که تا پیش از این توسط سازمان امور مالیاتی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی، شرکت‌های دولتی و یا حقوقی صادر شده است به تاریخ اول مهر ماه سال ۱۴۰۲ موکول می‌شود. در این تاریخ تمامی اشخاص حقوقی اعم از شرکت‌های بورسی و فرابورسی، دستگاه‌های دولتی و اشخاص حقوقی به استثنای اشخاص حقوقی موضوع ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده موظف خواهند شد.


مشروح گفته‌های موحدی را در کلیپ زیر مشاهده کنید.



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: