bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۰۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
موحدی در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ کارمندان و سایر حقوق بگیران ۲ برابر اصناف مالیات پرداخت کرده‌اند، درباره مالیات ابرازی طلا فروشان گفت:مالیات ابرازی آن‌ها قابلیت افزایش مجدد را دارد، زیرا با آغاز فرایند رسیدگی به حساب طلا فروشان، این امکان وجود دارد که ماموران مالیاتی به این نتیجه برسند که مالیات ابرازی یک طلا فروش اعلام کرده واقعی نبوده و باید مبلغ بیشتری را به عنوان مالیات پرداخت کند.

مالیات وصولی حقوق‌بگیران ۲ برابر اصناف در سال ۱۴۰۱/ مالیات ابرازی طلافروشان قابل افزایش است+ فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «مهدی موحدی بکنظر» سخنگوی سازمان امور مالیاتی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون فرار مالیاتی اصناف اظهار کرد: سهم مالیاتی که کارمندان و حقوق در سال ۱۴۰۱ پرداخت کرده‌اند، حدود ۱۲.۵ درصد از کل مبالغ دریافتی مالیاتی کشور بود، اما در سوی دیگر سهم مالیاتی که صاحبان اصناف در آن سال پرداخت کرده‌‎اند ۵.۷ درصد بوده یعنی کمتر از ۶ درصد درآمد مالیاتی کشور از سوی آن‌ها پرداخت شده است. این موضوع بیان‌گر آن است که حقوق بگیران کشور حداقل ۲ برابر اصناف مالیات پرداخت کرده‌‎اند.


سخنگوی سازمان امور مالیاتی همچنین درباره عدم پرداخت مالیات از سوی ۸ هزار طلافروشی و فرار مالیاتی اعضای این صنف گفت: عددی که به عنوان مالیات صنف طلا فروشان مطرح شد، مالیات ابرازی و همچنین مالیاتی تبصره ۱۰۰ آن‌ها بود، بنابراین هر عددی که به عنوان میانگین اعلام شد، مالیات ابرازی است که به صورت مقطوع پرداخت کرده اند.


وی تصریح کرد: مالیات ابرازی طلا فروشان قابلیت افزایش مجدد را دارد، زیرا با آغاز فرایند رسیدگی به حساب آنها ، این امکان وجود دارد که ماموران مالیاتی به این نتیجه برسند که مالیات ابرازی یک طلا فروش واقعی نبوده و باید مبلغ بیشتری را به عنوان مالیات پرداخت کند.


مشروح گفته‌های بکنظر را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛



پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: