bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم آذر ماه را صعودی و گروه‌های بانکی، خودرویی و همچنین بعضی از گروه‌های فلزی را به عنوان نماد‌های پیشتاز این هفته بازار سهام پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی بورس در هفته سوم آذر ماه ۱۴۰۲/ پیشتازی احتمالی بانکی‌ها و خودرویی‌ها در این هفته

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «بهنام علیخانی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم آذر ماه اظهار کرد: با توجه به انتشار برخی اخبار مثبت مثل افزایش سرمایه و همچنین گزارشات فصلی شرکت‎‌ها و در کنار آن حمایت سازمان بورس از منافع سهامداران، روند بازار سهام در این هفته را می‌توان صعودی در نظر گرفت و حتی این انتظار می‌رود که رشد نسبی بازار سرمایه تا انتهای آذر و یا حتی فصل زمستان امسال هم ادامه پیدا کند.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته سوم آذر ماه هم گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این هفته گروه بانکی به علت پتانسیل سودآوری و تجدید ارزیابی دارایی‌ها، خودرویی‌ها به علت ریزش سنگین از سقف اردیبهشت و همچنین برخی نماد‌های گروه فلزات اساسی از بازدهی قابل قبولی برخوردار شده و در مقایسه با سایر نماد‌های بورسی توجه بیشتری را به خود جلب کنند.


وی تصریح کرد: بازار سهام در آخرین روز کاری هفته گذشته بعد از چندین روز رشد پیاپی، با نزول همراه شد و در نهایت معاملات اکثر نماد‌ها به صورت متعادل انجام شد. در هفته‌های اخیر و با توجه به اخبار منتشر شده در مورد تجدید ارزیابی شرکت‌ها و همچنین حمایت سازمان بورس از این رویه به منظور به روز رسانی دارایی‌های شرکت‌های بورس، توجه سرمایه گذاران بیش از قبل به بازار سهام جلب شده و پس از مدت‌ها شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بودیم که این امر نشان دهنده ورود پول‌های جدید به بازار است.


علیخانی یادآور شد: در معاملات روز چهارشنبه ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۲، شاخص کل بورس تهران ۵ هزار و ۴۵۲ واحد نسبت به روز کاری گذشته پایین‌تر ایستاد و به سطح ۲ میلیون و ۱۷۱ هزار و ۵۱ واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن بورس هم با کاهش ۲۷۱ واحد در محدوده ۷۴۷ هزار و ۲۹۹ واحدی ایستاد که از این میان شرکت‌هایی مانند فولاد و فملی به علت معامله شدن در دامنه منفی، بیشترین اثر را در ریزش شاخص داشتند.


این کارشناس بازار سرمایه متذکر شد: باید توجه داشت که نوسانات بازار امری عادی بوده و در مجموع حجم معاملات روزانه نسبت به چند هفته قبل افزایش یافته و این نکته مثبت بازار است. میانگین این عدد ۴ یا ۵ هزار میلیارد در روز بود، اما اکنون بالای ۶ هزار میلیارد شده است. این شاخص در روز سه شنبه ۹ هزار میلیارد و در روز چهارشنبه ۶۸۰۰ میلیارد بود.


وی تاکید کرد: در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در راستای بروزرسانی ارزش دارایی‌های خود اقدام به شروع فرایند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌های نموده و در برخی موارد اعداد بزرگی پیرامون این امر به گوش می‌رسد؛ لذا، با توجه به این نکته می‌توان انتظار جلب توجه سهامداران را به این نماد‌ها داشت.


علیخانی در پایان تاکید کرد: در حال حاضر انتظار می‌رود که شاخص کل با حفظ محدوده حمایتی ۲ میلیون الی ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد با شیبی نسبتا ملایم به ادامه روند افزایش خود ادامه دهد. همچنین بسیاری از شرکت‌ها در حال ارسال و بارگذاری گزارشات شش ماهه خود در سامانه کدال بوده و در برخی موارد هم عملکرد شرکت‌ها بسیار بهتر از پیش‌بینی کارشناسان ظاهر شده است.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: