bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته چهار دی ماه ۱۴۰۲ را متعادل دانست و تک‌سهم‌های بورس را به عنوان پیشتاران احتمالی این هفته پیش‌بینی کرد.

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «همایون دارابی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته چهارم دی ماه اظهار کرد: روند کلی بورس در این هفته متعادل است، اما به طور خاص، پیش‌بینی می‌شود که روند این بازار در روز‌های ابتدای هفته متعادل منفی و سپس در روز‌های پایانی هم متعادل مثبت باشد.

پیش‌بینی بورس در هفته چهارم دی ماه ۱۴۰۲/ پشتازی احتمالی تک‌سهم‌ها در این هفته
این کارشناس بازار سرمایه توضیح داد: بورس در این هفته تحت تاثیر مسائل سیاسی منطقه و تبعات تنش‌های چند روز گذشته قرار دارد؛ لذا، با توجه به این نکته، باید دید که این درگیری‌ها چه تاثیری بر سه متغیر نرخ ارز، قیمت جهانی نفت و همچنین بازار فلزات خواهد داشت و سرانجام اینکه آیا این تنش‌ها تا پایان این هفته، تمام می‌شود یا خیر؟


وی تصریح کرد: در حال حاضر نرخ ارز در بازار غیررسمی از ابتدای کانال ۵۱ هزار تومان عبور کرده و اکنون در نزدیکی ۵۲ هزار تومان قرار دارد. حال باید دید که برنامه بانک مرکزی برای کنترل این مسئله چه خواهد بود.


دارابی گفت: در صورت توقف تنش‌ها، می‌توان این امید را داشت که بازار مجدداً روند صعودی خود را به دست بیاورد، اما به دلیل فشار نرخ بهره بالا بر دوش شرکت‌های بورسی، نمی‌توان رشد خوبی را برای آن متصور شد.


این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: امیدواریم که بازار به صورت سنتی بتواند در بهمن ماه به ویژه ایام دهه فجر، روند مثبتی را تجربه کند، اما با توجه به فشار‌های ایجاد شده به بازار از سوی نرخ بهره، نمی‌توان بورس قوی را از منظر جذب نقدینگی برای سال آینده پیش‌بینی کرد.


وی در پایان پیرامون نماد‌های پیشتاز بازار سهام در هفته چهارم دی ماه هم گفت: پیش‌بینی می‌شود که در این هفته عرضه اولیه‌ها و همچنین تک سهم‌ها از وضعیت خوبی برخوردار شوند.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: