bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۳
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس بازار سرمایه روند این بازار در هفته سوم دی ماه ۱۴۰۲ را متعادل دانست و نماد‌های خودرویی و همچنین بانکی را به عنوان پیشتاران احتمالی این هفته پیش‌بینی کرد.

پیش‌بینی بورس در هفته سوم دی ماه ۱۴۰۲/ پشتازی احتمالی خودرو‌یی‌ها و بانک‌ها در این هفته

گروه بانک و بورس بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «احمد اشتیاقی» کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازارنیوز پیرامون روند این بازار در هفته سوم دی ماه اظهار کرد: با توجه به این نکته که بازار سهام در هفته دوم دی ماه روند متعادل منفی را پشت سرگذاشت، می‌توان برای هفته آتی اینگونه پیش‌بینی کرد بازار، شرایط تعادلی بهتری را نسبت به هفته قبل خود تجربه خواهد کرد که چندان مثبت و یا منفی نیست.


این کارشناس بازار سرمایه افزود: در حال حاضر دو عامل در کنار یکدیگر می‌توانند بازار را در نقطه تعادلی حفظ کنند؛ عامل اول به فضای سیاسی کشور و به طور خاص به موضوع حمله تروریستی کرمان بازمی‌گردد؛ در این اتفاق، چون گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت، سایه ریسک تنش ایران و رژیم صهیونیستی از بازار سهام برداشته شد؛ لذا، می‌توان اینگونه پیش‌بینی کرد که روند کاهشی بازار با شدت کمتری رقم خواهد خورد.


وی افزایش نرخ ارز را به عنوان دومین عامل موثر در حفظ تعادل در بازار سرمایه عنوان کرد و درباره آن توضیح داد: تداوم چنین مولفه‌ای می‌تواند فضای انتظارات تورمی را بیشتر کند و به تبع آن، بازار هم می‌تواند روند افزایشی به خود بگیرد.


اشتیاقی تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در صورت روند افزایش نرخ ارز در بازار غیررسمی، بورس در روز‌های شنبه و یکشنبه رشد قابل توجه را تجربه خواهد کرد.


این کارشناس بازار سرمایه همچنین درباره نماد‌های پیشتاز این بازار در هفته سوم دی ماه هم گفت: بازار از هفته آینده به تدریج آماده دریافت گزارش‌های ۹ ماهه شرکت‌های بورسی خواهد شد؛ همین امر می‌تواند بعضی از گروه‌ها را در نظر فعالان بازار جذاب کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اخبار و وقایع مختلفی مانند تغییر مرجع قیمت‌گذاری خودرو و همچنین بازگشایی نماد بانک ملت در هفته قبل، پیش‌بینی می‌شود که نماد‌های خودرویی و بانکی وضعیت بهتری نسبت به سایر نماد‌ها خواهند داشت.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: