bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۵۹۹
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۴
«قادری» در گفتگو با بازارنیوز خبر داد:
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی پس از برشمرد عوامل موثر بر تعویق زمان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۳، از احتمال تصویب آن پس از اتمام انتخابات مجلس یعنی در سال آتی خبر داد.

احتمالاً لایحه بودجه ۱۴۰۳ سال آینده تصویب شود+ فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون لایحه بودجه ۱۴۰۳ و همچنین جزئیات آن اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل وجود برخی نگاه‌های جزیره‌ای که در دولت وجود دارد، هیچ از دستگاه‌های اجرایی حاضر نیستند که میزان هزینه‌های خود را کاهش دهند؛ لذا، به دلیل مهیا نبودن امکان کاهش هزینه ها، دولت خیلی نمی‌تواند بعضی از هزینه‌های حمایتی و یا انتقالی مانند همسان‌سازی حقوق بازنستگان نسبت به حقوق شاغلین را افزایش دهد.


این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: اکنون در بسیاری از حوزه‌ها مانند بهداشت و درمان و همچنین آمورش و پرورش یا بعضی از نظام‌های اداری که به موازات یکدیگر کار می‌کنند شاهد ریخت و پاش‌های فراوان و همینطور هزینه‌‌کردهای اضافی هستیم.


وی تاکید کرد: این عامل در کنار سایر عوامل مهم دیگر بیان‌گر این موضوع است که دولت نمی‌تواند پس از پایان مهلت یک هفته مجلس برای اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۳ تغییرات چشمگیر و جدی را در آن اعمال کند. رد کلیات لایحه بودجه سال آینده توسط مجلس صرفاً باعث تعویق یک الی دو هفته بررسی لایحه ۱۴۰۳ می‌شود.


قادری با اشاره به عوامل مختلفی مثل بازگشت لایحه بودجه ۱۴۰۳ به دولت، فرا رسیدن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، بلاتکلیفی لایحه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و همچنین احکام قانون تامین مالی تولید و زیرساخت‌ها از احتمال تصویب لایحه سال ۱۴۰۳ در سال آتی و همچنین تصویب بودجه دو دوازده و سه دوازدهم خبر داد.




پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: