bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۸۱۵
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۶
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک کارشناس اقتصادی با انتقاد از مصوبات کمیسیون تلفیق برای بودجه سال ۱۴۰۳، گفت: اکنون سه سال است که مجلس یازدهم با مصوبات بودجه‌ای خود، هزینه‌های دولت را بیشتر کرده است.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «هادی حق شناس» کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ اظهار کرد: در حال حاضر هیچ گونه تردیدی در این که مصوبات مجلس منجر به تشدید ناترازی این لایحه شده وجود ندارد. این امر صرفاً معطوف به امسال نبوده و در سال ۱۴۰۰ و برای دولت قبل هم چنین کاری را انجام داد.

هزینه‌تراشی ۳ ساله مجلس برای دولت/ نمایندگان چرا هزینه‌های غیرضرور را کاهش نمی‌دهند؟
این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: دولت قبل در سال پایانی خود منابع لایحه بودجه سال آینده را ۸۰۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی کرده بود، اما مجلس یازدهم عددی بالغ بر ۴۰۰ هزار میلیارد تومان به آن افزود. این اتفاق برای تمامی لوایح بودجه‌ای دولت سیزدهم هم تکرار شد.


وی تصریح کرد: اکنون بخشی از مصوبات مجلس برای لایحه بودجه ۱۴۰۳، هزینه‌های دولت را اضافه کرده و این در حالی است که در بخش درآمد‌ها اعداد واقعی درج نشده است. به عنوان مثال، مجلس در لایحه بودجه سال آینده، منابع ارزی مورد نیاز برای واردات کالای اساسی را ۳ میلیارد دلار کم کرده است. مگر چه اتفاقی افتاده باید بر اساس آن منابع ارزی سال آینده کم شود؟ آیا قیمت محصولات خارجی کم شده یا اینکه مصرف مردم کشور کمتر شده است؟


حق‌شناس با اشاره به موضع سازمان برنامه بودجه درباره مصوبات مجلس گفت: موضع این سازمان در قبال تصمیمات مجلس درست است، چرا که این تصمیمات منجر به کسری بودجه شده و سپس چاپ پول بی‌پشتوانه و در نهایت افزایش نرخ تورم خواهد شد.


این کارشناس اقتصادی متذکر شد: اگر مجلس واقعا به دنبال افزایش رفاه مردم است، چرا هزینه‌های غیرضرور دولت را کاهش نمی‌دهد؟ افزودن هزینه‌های جدید نه تنها مشکلی را حل نمی‌کند بلکه بر بار مشکلات هم افزوده خواهد کرد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: