bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۶۱۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۳
«قادری» در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد:
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام وصول قریب الوقوع لایحه بودجه ۱۴۰۳، گفت: در حال حاضر نگران آن هستیم که دولت در اصلاحیه لایحه بودجه سال آینده درآمد‌های غیر واقعی را درج کرده باشد.

نگران افزایش درآمد‌های غیر واقعی لایحه بودجه ۱۴۰۳ هستیم+ فیلم

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون اصلاح لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و اعلام وصول قریب الوقوع آن در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر نگران آن هستیم که دولت در اصلاحیه لایحه بودجه به جای تولید روزانه ۱ میلیون و ۳۵۰ هزار بشکه نفت رقم بیشتری را درج کرده و یا اینکه قیمت هر بشکه نفت را از ۳۱ دلار تغییر داده و قیمت بالاتری را برای آن پیش‌بینی کرده باشد.


این عضو کمیسیون برنامه و  بودجه مجلس افزود: علاوه بر نفت، این احتمال هم می‌رود که در اصلاحات انجام شده دولت رقم بالاتری را برای میزان واگذاری سهام در نظر گرفته باشد؛ لذا، اعمال هر گونه تغییرات در میزان درآمد‌های بودجه سال ۱۴۰۳، ساختار لایحه مذکور را از ماهیت حقیقی خود دور کرده و آن تبدیل به بودجه‌ای غیرواقعی خواهد کرد. یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت لایحه اولیه بودجه سال ۱۴۰۳، واقعی بودن میزان درآمد‌های آن بود.


وی تصریح کرد: با ایجاد تغییرات در میزان درآمد‌های سال آتی دولت، ما مجدداً شاهد کسری بودجه خواهیم بود و با وقوع این امر ما همچنان شاهد مشکلاتی هستیم که سالیان سال است که در اقتصاد ایران وجود دارد.


قادری متذکر شد: یکی از مهمترین ایراداتی که در نظام بودجه ریزی کشور وجود دارد این است که سیاست‌گذاران به جای این که ابتدا درآمد‌های را تعریف و سپس متناسب با آن‌ها هزینه‌ها را تعیین کنند، اول هزینه‌ها را تعریف و بعد از آن به تناسب آن مقدار هزینه، درآمد‌ها را در لایحه بودجه تعیین می‌کنند.


مشروح گفته‌های قادری در کلیپ زیر مشاهده کنید؛




پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: