bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه در واکنش به اطلاعیه سازمان برنامه و بودجه پیرامون ناترازی بودجه ۱۴۰۳ گفت: بخش منابع بودجه سال آینده کشور در زمان تصویب کلیات آن در صحن مجلس تثبیت شده؛ لذا مصارف هم متناسب با همان منابع خواهد بود.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ صبح امروز سازمان برنامه و بودجه با انتشار اطلاعیه‌ای، از مصوبات کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی انتقاد کرد. در این اطلاعیه آمده بود که اعضای کمیسیون تلفیق بودجه در روز دوشنبه (۲۵ دی ماه) احکام الحاقی متعددی را که بار مالی آن‌ها تامین و پیش بینی نشده را علی‌رغم مخالفت نمایندگان دولت به تصویب رسانده است

واکنش عضو کمیسیون تلفیق به اطلاعیه سازمان برنامه/ مصارف و منابع بودجه ۱۴۰۳ یکسان خواهد بود
«غلامحسین رضوانی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این ادعای سازمان برنامه و بودجه اظهار کرد: لایحه بودجه در دو کلمه منابع و مصارف خلاصه می‌شود. در حال حاضر آنچه که از سوی سازمان برنامه و بودجه گفته شده معطوف به مواردی است برای مصارف آن‌ها منابع معینی مشخص نشده؛ لذا، دولتی‌ها معتقدند که لایحه بودجه با ناترازی مواجه می‌شود.


این عضو کمیسیون تلفیق تصریح کرد: نمایندگان مجلس به این موضوع واقفند و بنابراین در مواردی که مصارف جدیدی مطرح شده اقداماتی صورت خواهد گرفت که مانع از ناترازی بودجه شود. به عنوان مثال، یکی از راه‌های ممکن برای حل این مسئله آن است سایر هزینه‌ها به گونه تنظیم کنند که در چارچوب منابع دولت بگنجد.


وی خاطرنشان کرد: این احتمال وجود دارد که اعضای کمیسیون تلفیق منابع بودجه‌ای را در یک زمینه کاهش و در بخش دیگر آن را افزایش دهد تا از این طریق مانع از ناترازی بودجه شوند.


وی افزود: در زمان تصویب کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۳ در صحن علنی مجلس، بخش منابع آن تثبیت شده، بنابراین مصارف هم باید در چارچوب آن مقدار منابع تعریف. در چنین شرایطی دو حالت پیش می‌آید؛ در حالت نخست هزینه‌ها به نحوی تنظیم می‌شود که متناسب با منابع موجود در بودجه باشد تا از این طریق همه ابعاد مصارف این لایحه به خوبی پوشش داده شود.


رضوانی افزود: در حالت دوم و بر اساس گفته نمایندگان دولت، در صورت عدم همخوانی مصارف بودجه با منابع آن مشمول اصل ۷۵ قانون اساسی قرار گرفته و سپس توسط شورای نگهبان رد خواهد شد.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: