bazarnews

کد خبر: ۱۱۱۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۲
در گفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
یک عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس با بیان اینکه در هفته آینده کار‌های مربوط لایحه برنامه هفتم توسعه نهایی می‌شود، گفت: بعد از تعیین تکلیف آن، لایحه بودجه ۱۴۰۳ هم تا پایان سال تصویب خواهد شد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز- سعید ترکاشوند؛ روز شنبه خبری منتشر شد مبنی بر اینکه لایحه برنامه هفتم توسعه کشور به دلیل مغایرت‌های قانونی و همچنین ابهات متعدد، مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفت و در نتیجه لایحه مذکور برای رفع این نواقص به مجلس شورای اسلامی بازگردانده شد.

آغاز رفع ابهامات لایحه برنامه هفته توسعه در مجلس/ لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا پایان سال تصویب می‌شود
«علیرضا سلیمی» عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در گفتگو با بازارنیوز پیرامون این مسئله اظهار کرد: رسیدگی به مشکلات لایحه برنامه هفتم توسعه از روز یکشنبه در مجلس آغاز شده و نهایتاً هم در هفته آینده ابتدا این لایحه و سپس لایحه بودجه سال آینده نهایی خواهد شد.


این عضو کمیسیون تلفیق همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر آن که آیا این احتمال وجود دارد که بودجه سال ۱۴۰۳ به صورت دو دوازدهم و یا سه دوازدهم تصویب شود، گفت: خیر چنین احتمالی وجود ندارد و لایحه بودجه ۱۴۰۳ تا پایان امسال تصویب خواهد شد.


گفتنی است؛ همزمانی رفع ابهام و مغایرت‌های قانونی لایحه برنامه هفتم توسعه با زمان رسیدگی به لایحه بودجه ۱۴۰۳ و فعالیت‌های انتخاباتی نمایندگان برای دوازدهمین دور از انتخابات مجلس، این گزاره در ذهن به وجود می‌آورد که تصویب لایحه بودجه سال آینده کشور تا پایان امسال امکان پذیر نبوده و به همین خاطر نمایندگان مجلس و سازمان برنامه و بودجه کشور مجبورند که بودجه سال ۱۴۰۳ را برای دو یا سه ماه ابتدای سال یعنی به صورت دو دوازدهم و یا سه دوازدهم تصویب کنند.


لازم به ذکر است، چندی قبل، «جعفر قادری» عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در یکی از گفتگو‌های خود با بازانیوز نسبت به بروز چنین وضعیتی هشدار داده بود.


پایان پیام//

نام نویسنده:
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: