bazarnews

کد خبر: ۱۹۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
همان‌طور که در مطالب قبلی راجع به خودروهای هیبریدی و مزایای آن صحبت کردیم، در این مطلب به دنبال تبیین مزایای خودروهای پلاگین هیبریدی هستیم تا شما را با تکنولوژی‌های نوین خودرو و اثرات مثبت آن‌ها بر دنیای امروز به‌خصوص محیط‌زیست آشنا کنیم. برای آشنایی شما با خودروهای پلاگین هیبریدی، لازم است مروری بر مفهوم خودروهای هیبریدی داشته باشیم:

بازار نیوز - خودروهای هیبریدی خودروهایی هستند که از ترکیب دو نوع موتور و پیشرانه حرکتی استفاده می‌کنند. به‌طورکلی کلمه هیبرید (Hybrid) یعنی ترکیب دو عنصر. خودروهای هیبریدی دو موتور بنزینی و موتور الکتریکی دارند که از هر دو این‌ها جهت تولید نیرو برای حرکت خودرو استفاده می‌کنند.

در خودروهای پلاگین هیبریدی که در زبان انگلیسی Plug-in Hybrid Electric Vehicle (PHEV)  نام دارند، جدا از امکان شارژ باتری توسط موتور بنزینی، امکان شارژ باتری‌ها توسط برق شهری نیز فراهم آمده‌است. خودروهای پلاگین هیبریدی با هدف کاهش مصرف سوخت طراحی‌شده‌اند. این خودروها هنوز در ایران تولید یا وارد نشده اما در کشورهای خارجی، بسیار رایج هستند و علاوه بر پمپ‌بنزین‌ها و جایگاه‌های سوخت‌گیری، جایگاه‌هایی جهت شارژ کردن اتومبیل‌های برقی دارند. هنگام روشن کردن ماشین، خودروهای پلاگین هیبریدی، باتری شروع به کار می‌کند و تا زمانی که شارژ باتری تمام نشود، موتور بنزینی شروع به کار نمی‌کند مگر اینکه سرعت و شتاب ماشین بالا رفته و یا در اتوبان درحرکت باشید، پیشرانه خودرو بطور هوشمند، بین حالت الکتریکی و موتور بنزینی تغییر می‌کند. همچنین در هنگام پارک کردن و توقف پشت چراغ‌قرمز یا در ترافیک، موتور بنزینی خاموش شده و خودرو دوباره از باتری استفاده می‌کند تا مصرف سوخت کاهش یابد. از دیگر قابلیت‌های این مدل خودرو، استفاده  از انرژی هدررفته در هنگام ترمز کردن است؛ این خودروها مکانیسمی منحصر‌ به ‌فرد دارند که این انرژی اتلافی را بصورت الکتریسیته در باتری ذخیره می‌کند.

مزایای استفاده از خودروهای پلاگین هیبریدی عبارت‌اند از:

  • کاهش مصرف سوخت: به‌طور میانگین، استفاده از خودروهای پلاگین هیبریدی، 30-60 درصد، مصرف سوخت را کاهش می‌دهد.
  • کاهش میزان تولید گازهای گلخانه‌ای: به دلیل وجود باتری و قابلیت شارژ شدن و همچنین کاهش مصرف سوخت، گازهای گلخانه‌ای تولیدشده توسط خودرو نیز کاهش می‌یابد.
  • کاهش هزینه‌های سوخت: خودروهای پلاگین هیبریدی ، سوخت کمتری لازم دارد و حتی می‌توان تنها از باتری آن برای جابه‌جایی استفاده کرد و به همین سبب موجب کاهش هزینه‌های مصرفی بنزین شود. لازم به ذکر است که هزینه اولیه خرید این خودروها بالاتر از خودروهای معمولی بوده اما در بلندمدت می‌تواند ازنظر اقتصادی به‌صرفه‌تر باشد.
  • کوچک بودن موتور: خودروهای پلاگین هیبریدی به دلیل داشتن چند مولد انرژی، موتور کوچک‌تری دارند ، سبک‌تر هستند و درنتیجه موجب کاهش سوخت مصرفی بدون دخالت در عملکرد خودرو می‌شود.

تنها عیب خودروهای پلاگین هیبریدی، زمان شارژ شدن آن‌هاست که معمولاً زمان‌بر است اما شما می‌توانید به هنگام رسیدن به منزل خودرو را به برق وصل کرده و باتری را برای روز بعد شارژ کنید.

 باتری‌های تولیدی شرکت بی وای دی، از بهترین باتری‌های دنیا بوده و طول عمر بسیار بالایی دارند و بدین خاطر شرکت کارمانیا با ارائه ضمانت ویژه باتری خودروهای برقی و هیبریدی BYD،  اطمینان خاطر را برای مشتریان کارمانیا بوجود می آورد. در خودروهای BYD ، به دلیل پیشرفت تکنولوژی، گزینه‌ا‌ی به نام " شارژ سریع" یا (Fast Charging)  نیز وجود دارد که می‌تواند تنها در 30 دقیقه،تا 80 درصد باتری را شارژ کند.   

شرکت  خودرو‌سازی کارمانیا، نماینده رسمی BYD در ایران، امید دارد تا در آینده‌ای نه‌چندان دور، با واردکردن خودروهای پلاگین هیبریدی BYD به همراه شارژر پرتابل به بازار ایران، علاوه بر برداشتن گامی در جهت رفاه حال مشتریان ایرانی خود، به حفظ منابع سوخت فسیلی ایران و پاک‌سازی محیط‌زیست در ایران، کمکی شایان و برجسته ارائه دهد.

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: