bazarnews

کد خبر: ۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
وزیر راه و شهرسازی خبرداد:
وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام حمایت از تفکیک و شفاف‌سازی سهم مالیات مردم در مالیه محلی و مالیه دولت ملی نسبت به بهینه بودن قیمت تمام شده خدمات شهری اعلام تردید کرد و خواستار شفاف‌سازی در هزینه‌های مدیریت شهری در ایران شد.
بازارنیوز-  عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در نشست مدیران کل راه و شهرسازی استان‌های کشور که به همت معاونت حقوقی وزارت راه و شهرسازی در ساختمان دادمان برگزار شد گفت: شهرفروشی از دو منظر قابل‌بحث و بررسی است. معتقدم این شیوه کنونی اداره شهرها که با شهرفروشی و فروش تراکم است دیگر بازاری ندارد. زیرا معتقدم عرضه باید با تقاضا همراه باشد، در حالی که در حال‌حاضر آمارهای مختلفی که از میزان واحدهای‌مسکونی در تهران و سایر کلانشهرها داریم نشان می‌دهد که این شیوه نتوانسته است پاسخگوی مسایل مردم و شهروندان باشد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه قیمت مسکن در سه سال گذشته و از ابتدای دولت یازدهم با تورم همراهی نکرد و قیمت ثابتی داشت افزود: در سه سال گذشته، قیمت مسکن حتی با تورم نیز همراهی نکرد و افزایش قیمت در مسکن نداشتیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با طرح این سوال که آیا ادامه روند شهرفروشی امکان‌پذیر است؟ تاکید کرد: ادامه روند شهرفروشی و فروش تراکم برای شهرها و کلانشهرهای ایران امکان‌پذیر نیست. فارغ از اینکه شهر فروشی و فروش تراکم باعث ایجاد فاصله طبقاتی و رواج فرهنگ عمومی بالای شهر و پایین شهر، محله‌های فقیر و محله‌های غنی می‌شود؛ موجب گرفتاری‌های فراوان دیگری از جمله ناامنی برای شهرها هم هست که همین مسائل نشان می‌دهد ادامه این روند نادرست برای اداره شهرها امکان‌پذیر نیست.
اقتصاد نیوز
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: