bazarnews

کد خبر: ۳۷۸۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰
نماینده مردم ایذه و باغ ملک خوزستان:
همچنان مشاهده می شود هر دولتی دولت قبل را مقصر می داند و کسی چرایی قضیه را بیان نمی کند، اگر یکی از دولت ها استعفا دهند دولت های بعدی متوجه می شوند که بار فساد برایشان بسیار سنگین و شکننده است.
ما تصمیم نگرفتیم که سلامت اقتصادی داشته باشیم/ مافیای کرسنت همچنان بر تصمیم های کلیدی حکومت می کنندبازار نیوز - هدایت الله خادمی نماینده مرده ایذه و باغ ملک خوزستان در خصوص عملکرد سیستمی فساد اقتصادی تصریح کرد: معمولا مدیران رده بالا و مسئولین ایجاد کننده این مفاسد اقتصادی هستند وقتی فاسدین اکثر مسئولیت های کلیدی را بر عهده می گیرند این کار را تشدید و برای پوشش دهی اعمال خود سایر زیر مجموعه ها را نیز ترغیب می کنند

خادمی تاکید کرد: یک مسئول فاسد سازمان را فاسد می کند  همانگونه که یک مسئول سالم در سلامت سازمان تاثیر گذار است.

وی افزود: آدم های فاسد نباید مسئولیت موضوعی رو بر عهده بگیرند همانطور که رهبر فرمودند نمی شود با پارچه کثیف شیشه ای را پاک نمود.

خادمی تصریح کرد: مدیریت هر سازمان باید تعهد داشته باشد  که به سالم سازی سازمان بپردازد اما وقتی که یک شخص فاسد زمام را به دست می گیرد و کسی کاری با او ندارد مثل سرطان از یک نقطعه کوچک شروع می شود و کل بدن را احاطه می کند.

نماینده مرده ایذه و باغ ملک خوزستان تاکید کرد: اگر بخواهیم با فساد اقتصادی مقابله کنیم مشاهده می شود که دولت های مختلف به فساد آلوده هستند و برای ریشه کن نمودن این فساد، نظام باید تصمیم بگیرد که برای یکبار هم شده از این فساد اقتصادی پرده برداری نماید و با آن برخورد شود.

وی افزود: در قرارداد کرسنت مشاهده شد گروهی پس از مدتی حبس آزاد شدند و مجددا در تصمیمات مهم دولتی نقش پیدا کردند بازگشت این افراد به پست های حیاتی در حالی اتفاق افتاد که هنوز حکم  این افراد اعلام نشده است. 
خادمی گفت: چون در این مملکت توجهی به فساد نمی شود شاهد این وقایع غیر اخلاقی هستیم اما در کشورهایی مثل ژاپن به دلیل برخوردهای جدی که صورت گرفته و قوانین سختی که وجود دارد این برخورد ها مشاهده نمی شود زیرا بعد از افشای چنین اعمالی طرف یا اعدام می شود و یا به گونه ای فرهنگ سازی شده که شخص متخلف خودکشی می کند.

نماینده مرده ایذه و باغ ملک خوزستان اذعان داشت: در کشورهای دیگر بستر سازی ها و سیستم هایی وجود دارد تا کسی مرتکب به چنین اعمالی نشود و معتقدند باید به مردم و کشورشان وفادار باشند و می دانند اگر کوچکترین فسادی در مجموعه آنها صورت گرفت با برخورد شدید مواجه هستند و راهی جز خودکشی ندارند.

وی همچنین افزود: در صورت افشای فساد اقتصادی شخص فاسد یا همه اعضای دولت استعفا می دهند که هیچوقت مشاهده نشد یکی از دولت ها دسته جمعی به دلیل فساد مالی استعفا دهند.اگر یکی از دولت ها استعفا دهند دولت های بعدی متوجه می شوند که بار فساد برایشان بسیار سنگین و شکننده است.

خادمی تاکید کرد: در کشور ما اعتقاد بر این است که استعفای کامل اعضای دولت منجر به آبروریزی می شود بنابراین انگیزه برای برخورد با فاسدین وجود ندارد.


وی تاکید کرد: ما تصمیم نگرفتیم که سلامت اقتصادی داشته باشیم هنوز باندهای مافیایی کرسنت بر خیلی از سازمان های ما حاکم هستند برای پرده برداری از این فسادهای اقتصادی نظام باید تصمیم بگیرد چه گروهای چپ و یا گروهای راست باشند.

در پایان خادمی تصریح کرد: هر دولتی این فساد ها را به دولت قبل نسبت می دهد و بحث بر این است که در دولت های قبل این موارد بوده اما کسی بیان نمیکند چرا در دولت های قبل این مفاسد اتفاق می افتاد این رویکرد ها منجر می شود انگیزه ای برای سلامت مالی نداشته باشیم.



خبرهای مرتبط
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۲۶
0
0
کی باید تصمیم بگیره؟
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: