bazarnews

کد خبر: ۵۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۲
ذوالنوری:در جلسات غیرعلنی مجلس آقای جهانگیری ۲ ساعت روضه می‌خواند، سپس نمایندگان از طریق قرعه کشی صحبت می‌کنند. برای مثال نماینده‌ای که دامپزشک است در خصوص مسائل اقتصادی کشور نسخه می‌دهد.

گروه اقتصاد کلان بازارنیوز: مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در  مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای تفصیلی با خبرگزاری خانه ملت به بیان نقطه نظرات خود پرداخته است که گزیده آن در زیر می‌آید:

در حال تهیه طرحی هستیم که به ۹۰ درصد مفاسد پایان می‌دهد

ذوالنوری گفت: در حال تهیه طرحی هستیم که اگر رسانه‌ها و خبرگزاری خانه ملت همراهی کنند و به نتیجه برسد ۹۰ درصد فساد‌ها جمع می‌شود. مردم از ابتدای انقلاب تاکنون از کمبود و نبود امکانات ناله نکرده‌اند بلکه مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند.

در حال تهیه طرحی بر مبنای تجربه ۱۱ کشور برای مبارزه با فساد هستیم

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: برای مقابله با فساد به دنبال تهیه این طرح هستیم، اگر بتوانم امضا‌های آن را جمع‌آوری می‌کنم، برای تهیه این طرح از تجربه ۱۱ کشور جهان استفاده شده و از ۳۲ مرکز رایانه‌ای کشور بازدید کرده‌ام تا اگر طرحی اجرائی شد، آن را نزنند. برای اصلاح ایرادات احتمالی شورای نگهبان نیز جمعی از اساتید حوزه علمیه بررسی‌های لازم را انجام می‌دهند تا اگر ایرادی گرفته شد ما از قبل پاسخ آن را داشته باشیم. این طرح برای مبارزه با فساد در همه ابعاد است

مردم کاری با اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارند

وی افزود: مردم کاری با اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارند و بچه‌های ما نیز دچار مشکل شده‌اند، زیرا می‌گویند فساد و تبعیض وجود دارد و ما اکنون باید این مشکل را حل کنیم.

ذوالنوری اظهار داشت: بخش زیادی از مردم ناامید هستند، اگر مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حماسه خلق می‌کنند به معنای این نیست که انتقادات‌شان را کنار گذاشته‌اند، مردم در مقابل دشمن برای بقای نظام، ارزش‌های نظام امام، رهبری و ولایت جان خود را هم می‌دهند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برای حل مشکلات مردم باید کار‌های لازم را انجام دهیم، یک کتاب آبی هست که بیوگرافی نمایندگان مجلس در آن وجود دارد، برای این که بدانم کدام یک از نمایندگان می‌توانند برای پیش بردن تهیه طرح مبارزه با مفاسد اقتصادی استفاده کنم، نفر به نفر نمایندگان را مطالعه کرده‌ام، حدود ۱۲ نماینده داریم که تخصص آن‌ها مربوط به اقتصاد است، نمایندگانی که تحصیلات مرتبط با مسائل اقتصادی را دارند نیز حدود ۱۲ نفر هستند.

پیشنهاد ذوالنوری به هیات رئیسه مجلس برای فعالیت همزمان صحن و طراحان طرح مقابله با فساد

وی افزود: هیئت رئیسه مجلس این تعداد از نمایندگان که به ۳۰ نفر هم نمی‌رسند را باید به گونه‌ای مدیریت کند تا همانگونه که کمیسیون تلفیق همزمان با صحن، تشکیل جلسه می‌داد، این ۳۰ نماینده بتوانند برای تهیه این طرح از صحن خارج شوند و به بررسی طرح بپردازند؛ شأن این طرح آن است که نمایندگان در مجلس اردو بزنند و به خانه نرویم و برای حل مشکل مردم پنجشنبه و جمعه نیز کار کنیم، اگر مجلس نمی‌خواهد این کار را انجام دهد بگوید نمایندگان به جای ساعات حضور در کمیسیون طرح مبارزه با مفاسد را بررسی کنند تا ملات یک طرح جامع را با ابعاد مختلف تهیه کنند و راه برون رفت از وضعیت را ارائه دهند.

ذوالنوری ادامه داد: باید خروجیِ طرح تهیه شده توسط نمایندگان را به اشتراک بگذاریم و با تخصیص هزینه اداره یک روز مجلس، کارشناسان دانشگاهی کشور که صاحبنظر هستند را دعوت کنند و هزینه کار آن‌ها را نیز بپردازند، همچنین باید کارشناسان تجربی کف بازار  که آکادمی‌های ما را دور می‌زنند و جلسات مجلس را قبول ندارند هم نظرشان در خصوص طرح مبارزه با مفاسد، اخذ شود.

در خصوص طرح مبارزه با مفاسد نظرات مقامات ارشد کشور را نیز اخذ کرده‌ام

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی گفت: در خصوص این طرح با مقامات ارشد نظام نیز صحبت کرده‌ام. پس از تهیه طرح باید بگوییم این راه برون رفت از شرایط فعلی کشور است یا دولت آن را قبول دارد یا خیر! اگر دولت این طرح را قبول ندارد، خودش باید لایحه جایگزین بدهد، اگر ایراد جزئی دارد با یکدیگر باید بحث کنیم و دنبال طرح خود را بگیریم تا دولت آن را اجرا کند و در آن صورت کار‌ها هدفمند پیش می‌رود.

خاطره ذوالنوری از جلسات غیرعلنی مجلس

وی افزود: اکنون در جلسات غیرعلنی مجلس آقای جهانگیری ۲ ساعت روضه می‌خواند، سپس نمایندگان از طریق قرعه کشی صحبت می‌کنند. برای مثال نماینده‌ای که دامپزشک است در خصوص مسائل اقتصادی کشور در این جلسه نسخه می‌دهد، حدود ۱۰ نماینده صحبت می‌کنند. از طرف فراکسیون‌های سیاسی مجلس نیز نمایندگانی صحبت می‌کنند، به این ترتیب یک روز مجلس می‌گذرد و هیچ خروجی ندارد. به دوستان گفتم می‌دانید چرا سقف مجلس را مخروطی و اینقدر بلند طراحی کرده‌اند؟ گفتم برای این است که همه‌اش حرف می‌زنیم و باید باد شود و به هوا برود و هیچ حرفی روی زمین نمی‌نشیند، واقعاً اینگونه جلسات خروجی برای حل مشکلات کشور ندارد.

باید مقدمات لازم جهت مقابله با فساد‌های سازمان یافته را ایجاد کنیم

ذوالنوری اظهار داشت: فرزند زمان خویشتن باش یعنی اینکه که اگر دشمن با بی-۵۲ یا میراژ-۴۰۰۰ مجهز به اشعه لیزر می‌جنگد، ما نمی‌توانیم خود را با تیرکمان معطل کنیم، باید خودمان را به آن حد برسانیم. اکنون با اَبَر رایانه‌ها دزدی می‌شود، نمی‌توانیم با چرتکه مقابلش بایستیم. ما نیازمند مکانیسم‌های مقابله‌ای متناسب با نوع پیشرفته و مکانیزه فساد هستیم و باید مقدمات لازم را تدوین کرده و به اجرا بگذاریم.

وی افزود: چقدر برای تهیه "طرح برگرداندن اموال نامشروع مسئولان" زحمت کشیده شد، ولی به بهانه‌هایی قطع شد. ما برای اینکه این مشکلات حل شود راه حل داریم. ماده واحده را تهیه کردیم تا با فساد مبارزه شود، یک قاضی اگر فاسد شود خودش، مردم و سیستم را فاسد می‌کند، اکنون برای برخورد با این قاضی متخلف به روش اخراج اقدام می‌کنیم، اما به همین قاضی پروانه وکالت خارج از نوبت می‌دهند. با این شرایط می‌توان گفت، "چو دزدی با چراغ آید گزیده‌تر برد کالا".

روحانی ظریف می‌خواستند مجمع را تحت فشار قرار دهند تا FATF تصویب شود

وی افزود: در قضیه استعفای ظریف یک تلاش هماهنگ رخ داد که رئیس جمهور این گونه حمله کند و از سوی دیگر ظریف استعفا کند تا مسئولان نظام در مجمع وضعیت را خراب بدانند و اف‌ای تی اف را تصویب کنند.

ذوالنوری با اشاره به عدم حضور ظریف در دیدار بشار اسد با رئیس جمهور، ادامه داد: برخی معتقدند این نیز یک پالس است، زیرا آمریکایی‌ها از وجود مقاومت خوشایند نیستند و این استعفا حال دادن به آن‌ها بود. ظریف برای کور شدن آمریکایی‌ها باید در این دیدار حضور می‌یافت.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر امور خارجه یا ظرافت‌های دیپلماتیک را متوجه هست یا نیست، گفت: اگر متوجه این ظرافت‌ها نیست در انتخاب او به عنوان وزیر امور خارجه و جایگاهی که دارد باید تردید کرد و گفت: منشأ همه بد بختی‌ها ناشی از همین است. اگر ظریف این ظرافت‌های دیپلماتیک را می‌فهمد و اینگونه رفتار می‌کند، بحث تعهد مطرح است که شرایط را بدتر می‌کند، نباید این اتفاق رخ می‌داد، علت اینکه در دیدار‌های بشار اسد شرکت نکرده خوشبینانه‌اش این است که اقدامات هماهنگی را انجام داده‌اند تا اعضای مجمع مرعوب شوند و اف‌ای تی اف را تصویب کنند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: