bazarnews

کد خبر: ۷۲۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: مردم تهران به علت افزایش دما و رعایت مسائل بهداشتی در مقابله با ویروس کرونا ۳۰ درصد بیشتر از حجم دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند.

مردم تهران 30 درصد بیشتر از حجم دریاچه چیتگر آب مصرف می‌کنند

محمدرضا بختیاری روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ابتدای اسفند سال گذشته تا کنون به صورت روزانه مصرف آب شرب در تهران روزانه بیش از سه میلیون متر مکعب بوده و حدود 50 هزار لیتر بر ثانیه گزارش شده است.
وی افزود: در روز گذشته سه میلیون و 700 میلیون متر مکعب مردم تهران آب مصرف کردند که این رقم امسال رکورد خورد و اگر مردم مدیریت در مصرف آب نداشته باشند شاهد چهارمیلیون مترمکعب مصرف آب خواهیم بود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: طی یک گفته گذشته 600 میلیون متر مکعب مصرف مردم افزایش پیدا کرده است که این امر باعث کاهش آب ذخیره سدهای شده است.
وی با بیان اینکه 70 درصد مردم تهران بر اساس الگوهای مصرف آب استفاده می کنند گفت: حدود 30 درصد مردم بیش از الگوی مصرف و جز پرمصرف ها هستند که 47 درصد آب شرب تهران را مصرف می کنند.
بختیاری از مردم درخواست کرد با درست مصرف کردن این شرکت را در تامین آب شرب یاری رسانند.
ثبت 452 میلی متر بارندگی
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به اینکه در سال آبی امسال - از ابتدای مهرماه سال گذشته تاکنون - 452 میلی متر بارندگی به ثبت رسیده است گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته که 385 میلی متر بوده است رشد 17 درصدی را نشان می دهد.
وی افزود: با اینکه بارندگی ها امسال خوب بوده است ولی اکنون به خاطر مصرف بیش از حد مردم تهران که رکورد 50 سال اخیر را زد شاهد کاهش 85 میلیون متر مکعبی آب در سدهای پنجگانه هستیم.
بختیاری ادامه داد: امسال یک میلیارد و 138 میلیون متر مکعب آب در پشت سدهای تهران ذخیره شده که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته که یک میلیارد و 219 میلیون متر مکعب بوده است کاهش را نشان می دهد.
آب و فاضلاب تهران کرونا ندارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با بیان اینکه آب و فاضلاب خام تهران کرونا ندارد گفت: به خاطر افزایش کیفیت آب تهران، بالاترین میزان کلر به آب تزریق می شود که این امر به خاطر توجه به سلامت مردم هزینه های این شرکت را بالا برده است.
وی گفت: بر اساس آزمایش هایی که صورت گرفته است نه تنها در آب شرب بلکه در فاضلاب خام نیز کرونا وجود ندارد از این رو جای نگرانی نیست.
ادغام آب و فاضلاب روستایی و شهری
بختیاری با اشاره به اینکه آب و فاضلاب روستایی و شهری از بهمن ماه سال گذشته ادغام شده است گفت: روستاها از اول انقلاب با کم آبی روبرو بوده اند که با ادغام به آب و فاضلاب شهری به مرور شاهد افزایش کیفیت آب روستاها و توسعه شبکه آبرسانی خواهیم بود.
وی ادامه داد: مشکلات آب در بسیاری از روستاها در حال پیگیری است در همین راستا مشکلات روستای مرتضی گرد به صورت کوتاه مدت حل شده ولی برای بلندمدت طرح جامعی برای آن در نظر گرفته شده است.
احداث تصفیه خانه فیروز بهرام
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به این که در بهمن ماه امسال تصفیه خانه فیروز بهرام در غرب تهران به بهره برداری می رسد گفت: برای این تصفیه خانه دو هزار و 300 میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است که فاضلاب دو میلیون و 100 هزار نفر را پوشش می دهد.
وی بیان داشت: با راه اندازی این تصفیه خانه بخش بسیاری از مردم تهران به شبکه فاضلاب تهران وصل می شود.
تفاهمنامه همکاری با شهرداری تهران
بختیاری به امضای تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری تهران اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه به منظور طراحی، تامین مالی، اجرا و بهره برداری بخشی از تاسیسات فاضلاب منطقه 22 شهر تهران و استفاده از پساب بین شرکت فاضلاب تهران و شهرداری منطقه 22 منعقد شد.
وی افزود: بر اساس مفاد تفاهم‌نامه، مقرر شد تاسیسات فاضلاب محدوده خرگوش‌دره در منطقه 22 شهرداری شامل شبکه جمع‌آوری و انتقال به طول 44 کیلومتر و احداث تصفیه‌خانه فاضلاب توسط شرکت فاضلاب تهران اجرا و بهره‌برداری شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: بر اساس میزان مشارکت شهرداری در تامین زمین محل تصفیه‌خانه فاضلاب، صدور مجوزهای حفاری و ایجاد تصفیه‌خانه، سالانه 10 میلیون مترمکعب پساب به مدت 25 سال به صورت رایگان و برای آبیاری فضای سبز منطقه در اختیار شهرداری قرار داده می‌شود.
وی بیان داشت: اکنون 250 میلیون متر مکعب از آب شرب تهران برای فضای سبز استفاده می شود که با امضای این تفاهمنامه و احداث تصفیه خانه ها 180 میلیون متر مکعب پساب جایگزین آب شرب خواهد شد.
600 میلیارد تومان مردم تهران به آب و فاضلاب تهران بدهکار هستند
بختیاری با تاکید بر اینکه 600 میلیارد تومان مردم تهران به آب و فاضلاب تهران بدهکار هستند گفت: بر اساس تاکید رییس جمهوری مبنی بر دریافت نکردن قبوض آب در سه ماه کرونا اکنون این مبلغ مردم به این شرکت بدهکار هستند.
وی افزود: 2 برابر همین مبلغ شرکت آب و فاضلاب استان تهران به پیمانکاران بدهکار است.

فصل تجارت/

برچسب ها: وزارت نیرو ، آبفا ، تهران
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: