bazarnews

کد خبر: ۹۱۷۹۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مبارزه با علف های هرز در ۳۶ هزار هکتار از مزارع استان از سه ماهه گذشته تاکنون انجام شده است.

حسین لایقی مطلق روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه علف های هرز با گیاهان برای دریافت نور،آب و غذا رقابت می کند اظهار داشت: مبارزه با علف های هرز نقش مهمی در افزایش تولید دارد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وجود علف‌های هرز در مزارع باعث کاهش ۴۰درصدی عملکرد و پایین آمدن کیفیت محصولات می شود از کشاورزان خواست تا مبارزه با علف های هرز در مزارع  را جدی بگیرند.

وی همچنین از انجام مبارزه با بیماری های گیاهان در مساحت سه هزار هکتار از مزارع  کهگیلویه و بویراحمد در ۶ ماه  گذشته خبر داد.

بیش از ۱۰۰ هزار هکتار از مزارع مناطق گرمسیری و سردسیری کهگیلویه و بویراحمد پاییز امسال زیر کشت گندم و کلزا رفت.

لایقی با اشاره به نامگذاری سال به نام تولید مانع زدایی ها و پشتیبانی ها ابراز امیدواری کرد: تلاش برای حفظ نباتات گامی برای تحقق این شعار باشد.

وی بازدید از ۴۰ فروشگاه عرضه نهاده های کشاورزی در کهگیلویه وبویراحمد را از دیگر خدمات حوزه حفظ نباتات  ذکر کرد و افزود: این نظارت ها به صورت ماهیانه یک بار برای همه فروشگاه انجام می شود. 

لایقی مطلق عنوان کرد: این نظارت ها با هدف بررسی روند کمی و کیفی عرضه نهاده های کشاورزی و با مشارکت دستگاه های اجرایی متولی انجام می شود.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمد در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۷۲ هزار تن محصول است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: