bazarnews

کد خبر: ۹۲۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اهمیت و حساسیت کار موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی گفت: سازمان بازرسی پیگیر مسایل و چالش‌های این موسسه در استان البرز و کشور بوده و برای حل و فصل آن‌ها ورود می‌کند.

حجت الاسلام حسن درویشیان  روز دوشنبه با حضور در موسسه  تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی و بازدید از بخش های مختلف آن در نشستی مشترک با دکتر علی اسحاقی رییس و معاونان موسسه رازی با  قدردانی از زحمات تلاشگران عرصه واکسن این  موسسه گفت: موسسه رازی و محصولاتی که در این مجموعه تولید می شود، خط مقدم تحقق منویات رهبری در حوزه پدافند غیرعامل است؛ به ویژه اینکه کشور ما با تهدیدات متعدد در بحث بیوتروریسم مواجه است و همواره از این ناحیه مورد تهدید قرار می گیرد.

درویشیان با بیان اینکه اقداماتی که تاکنون در زمینه ساخت واکسن کووید ۱۹ و مقابله با پاندمی کرونا در کشور انجام شده از مهم ترین مصادیق پدافند غیرعامل است، گفت: به نیابت از مجموعه قوه قضاییه از موسسه رازی قدردانی می کنم.

وی ادامه داد: سیاست نظام اسلامی  و تاکید رهبر معظم انقلاب بر تولید، از مصادیق اشاره شده در اقتصاد مقاومتی است و واکسن و محصولات سلامت محور از مهم‌ترین آنها محسوب می شود.

درویشیان افزود: اقدامات موثری نیز که سال گذشته در زمینه تولید اقلام بهداشتی مقابله با ویروس کرونا و ساخت واکسن انجام شد از مصادیق بارز جهش تولید بوده که امید است با رفع موانع تولید، شاهد سرعت بیشتری در کنترل این بیماری باشیم.

رییس سازمان بازرسی کشور با بیان اینکه  این سازمان از بدو شیوع کرونا بر پیشگیری تاکید و برای تامین داروهای مورد نیاز و ترخیص مواد اولیه لازم از گمرک اقدام کرد، گفت: همواره و به ویژه در شرایط امروز حمایت از  تولید واکسن به عنوان یک محصول استراتژیک، ضرورت و اصلی مهم محسوب می شود و نباید به واردات واکسن اتکا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه موسسه رازی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)و انستیتو پاستور هم تا کنون اقدامات خوبی انجام داده اند، حتی می توانیم به صادرات واکسن های خود فکر کنیم که امنیت پایدار و ارزآوری برای کشور به همراه دارد.

وی دستیابی به دانش فنی تولید واکسن و دارو در کشور را با اهمیت خواند و اظهار داشت: ظرفیت های بسیار خوبی در کشور در زمینه تولید محصولات سلامت محور وجود دارد که نیازمند هم افزایی و به اشتراک گذاری دانش فنی مجموعه های تولیدی و تحقیقاتی است زیرا موجب صرفه جویی در زمان، کاهش هزینه ها و افزایش سرعت در کارها می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: