bazarnews

کد خبر: ۹۲۵۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
تحلیل آمارهای رسمی درمورد وضعیت واکسیناسیون کرونا حاکی از آن است در کشورهای آمریکا و چین، میزان تزریق روزانه بالاتر از ۳میلیون دز است.
همچنین در کشورهای همسایه ایران نظیر ترکیه این میزان بالاتر از ۲۱۰هزار دز در روز است. این در حالی است که در کشور ما به‌طور میانگین ۱۷هزار و ۵۰۰ دز واکسن به‌صورت روزانه تزریق می‌شود.

بررسی آمارهای رسمی حاوی چند نکته مهم است؛ نخست اینکه گرچه سرعت واکسیناسیون نسبت به قبل افزایش داشته و از سطح 5 هزار دُز در 26 فروردین به سطح 33 هزار دُز در 30 فروردین رسیده، اما همچنان در مقایسه با آمار کشورهای دیگر در سطح پایینی است. بنا بر آمارهای رسمی در کشورهای چین و آمریکا بیش از 3 میلیون دز واکسن در روز تزریق می‌شود؛ همچنین در ترکیه بیش از 210 هزار دز واکسن تزریق می‌شود. این در حالی است که به‌طور میانگین در ایران 17 هزار دز واکسن تزریق می‌شود. نکته دوم اینکه تعداد مبتلایان روزانه بعد از دو روز کاهش با جهشی 2702 واحدی به 24هزار و 346 مورد رسید. نکته سوم اینکه فوتی‌های روزانه در روز دوشنبه نسبت به یکشنبه کاهش 7 واحدی داشت. نکته چهارم اینکه وضعیت بیماران بدحال روند صعودی خود را حفظ کرده است و در نهایت نکته آخر اینکه میزان افراد بستری شده در دو روز اخیر خیز صعودی به خود گرفته به‌نحوی‌که در روز گذشته با ثبت رکورد 3901 مورد بیشترین میزان این آمار از ابتدای پاندمی را از آن خود کرد.

دنیای اقتصاد/

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: