bazarnews

کد خبر:13960425254597371
تاریخ انتشار:26 تیر 1396 - 16:41

استارتاپ ویکند داده‌پلاس (شرکت داده‌پردازی ایران) در روزهای 21 الی 23 تیرماه 96 با محوریت تجارت الکترونیک، نرم‌افزارهای کاربردی، بانکی و اینترنت اشیا (IOT) در مرکز آموزش شرکت داده‌پردازی برگزار شد و در آن تیم‌های بهماند، سامانه پایش آنی غواصان و سامانه کنترل ترافیک جامع حائز رتبه‌های برتر شدند.


به گزارش دبیرخانه رویداد استارتاپ ویکند داده پلاس، این رویداد به شرح زیر برگزار شد:

روز اول

مراسم افتتاحیه از ساعت 14 با سخنرانی آقایان دکتر سید امید صفوی، دکتر عبدالخالق شرفی و دبیر رویداد امیر وصالی در سالن فردوسی واقع در خیابان استاد نجات الهی، آغاز و در ادامه 61 ایده با فرصت دو دقیقه ارائه برای هر تیم مورد نظرسنجی داوران قرار گرفت. در پایان پس از یک استراحت کوتاه بر اساس بالاترین امتیازات به­دست آمده 15 تیم انتخاب و برای تیم­‌سازی به ساختمان سینا متعلق به شرکت داده‌پردازی ایران، منتقل شدند. تیم‌­ها پس از صرف شام محل رویداد را ترک کردند. 

ایده­‌های انتخاب‌شده در روز اول شامل موارد زیر بودند:

بازار الکترونیک ایرانیان، پی نوا، زنبق، سامانه کنترل ترافیک جمعی، ویونی، بهماند، Geektor، پارس‌اندیش، سامانه مدیریت گردشگری، دارما، هوشمندسازی خودرو، سامانه پایش آنی غواصان، مرکز خرید مجازی، لگوی هوشمند و وستاچی.

 

روز دوم

تیم‌­ها در روز دوم رویداد پس از صرف صبحانه از ساعت 8 صبح آغاز به کار کردند. مربیان از ساعت 9 در محل رویداد حاضر شدند و ضمن همراهی تیم­‌ها با توجه به معیارهای از پیش‌تعیین‌شده وضعیت تیم­‌ها ارزیابی کردند.

کارگاه آموزشی تیم‌سازی توسط آقای رضا حاجی قاسمی، متخصص شناخت بازار و تحلیل کسب و کار نرم افزار ساعت 9 تا 10:30، کارگاه آموزشی اینترنت اشیا و هوش مصنوعی توسط آقای امیرحسین موسوی، متخصص ارشد هوش مصنوعی و اینترنت اشیا در ساعت ۱۱ تا 13 و کارگاه آموزشی اصول طراحی کسب و کار الکترونیک و دانش بنیان توسط آقایان سارنگ قربانیان، مشاور ارشد فناوری اطلاعات و ارتباطات- مدرس دانشگاه و رضا حاجی قاسمی، متخصص شناخت بازار و تحلیل کسب و کار نرم افزار ساعت 14 تا 16 برگزار شد.

 

 روز سوم

آخرین روز رویداد را شرکت‌­کنندگان با هیجان بیشتری آغاز کردند. مربیان بررسی­‌های خود را تکمیل کردند و ارزیابی نهایی خود را از تیم‌­ها ارائه دادند. هم‌چنین کارگاه آموزشی ثبت ایده و مالکیت فکری، معنوی برای مشاوره به تیم­‌ها برگزار شد.
تیم‌­ها از ساعت 16 به محل اختتامیه رویداد واقع در هتل سیمرغ منتقل شدند. مراسم از ساعت 17 با سخنرانی آقای عطایی آغاز و با سخنرانی آقای غضنفری، مدیر فروش پارس آنلاین حامی رویداد ادامه یافت، پس از آن تیم­‌ها با یک ارائه چهاردقیقه‌ای از MVP خود و پرسش و پاسخ دو‌دقیقه‌ای مورد ارزیابی نهایی قرار گرفتند. پس از سخنرانی آقای مرتضی مقدسیان از پیش‌کسوتان حوزه IT، سه تیم­ اول تا سوم و تیم‌های برگزیده (چهارم تا ششم) اعلام شد. تندیس رویداد توسط مدیران ارشد شرکت داده‌­پردازی ایران (آقایان عربشاهی و حکیمیان)، ریاست دانشکده داده­‌پردازی (آقای ترحمی)، رئیس اداره توسعه فناوری اطلاعات بانک تجارت (آقای سجادی) و مدیرعامل شرکت سرآمد فناوری اطلاعات به­‌پردازان (آقای مقدسیان) به شش تیم برتر اعطا شد.

طبق گفته­‌های امیر وصالی دبیر رویداد وجه تمایز این استارتاپ ویکند تفاوت نگاه این شرکت با سایر برگزارکنندگان و بررسی نتایج تلاش آنان است که توسط شرکت داده‌­پردازی ایران و شتاب­‌دهنده‌­های حاضر در رویداد از جمله تریگ آپ، آواتک، فینووا و ...  انجام می­‌پذیرد.

حمایت حقوقی و ثبتی از ایده‌ها و مشاوره به ایده­‌پردازان نیز از جمله موارد حائز اهیمت در این رویداد بود.

 

تیم‌های اول تا سوم به شرح زیر است:

  • بهماند (70.000.000 ریال)
  • سامانه پایش آنی غواصان (50.000.000 ریال)
  • سامانه کنترل ترافیک جامع (30.000.000 ریال)

 

تیم‌های برگزیده رویداد:

  • هوشمندسازی خودرو (یک دوره رایگان آموزشی عصر دانش‌‌افزار برای یک نفر یا به همین میزان تخفیف برای کل گروه)
  • ویونی (یک دوره رایگان آموزشی عصر دانش‌افزار برای یک نفر یا به همین میزان تخفیف برای کل گروه)
  • وستاچی (یک دوره رایگان آموزشی عصر دانش افزار برای یک نفر یا به همین میزان تخفیف برای کل گروه)




انتشار محتوا:اخبار رسمی