bazarnews

کد خبر: ۱۱۰۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
بازارنیوز گزارش می‌دهد؛
طبق برخی شنیده‌ها، تعدادی از کارمندان اتاق که باید رویه بی‌طرف در روند انتخابات داشته باشند، همکاری بیشتر و بهتری با یک جریان خاص داشته‌اند.

گروه صنعت، معدن و تجارت بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ این روزها گفته می‌شود که انحصار شکل گرفته در اتاق‌های بازرگانی خود را به آب و آتش می‌زند تا موقعیت خود را در پارلمان بخش خصوصی حفظ کند. همان روزی که هیئت نمایندگان اتاق ایران با اکثریتی متزلزل بند مربوط به ممنوعیت تصدی ریاست اتاق توسط کسانی که از سال ۹۳ به بعد بیش از دو دوره عهده‌دار این مسئولیت بوده‌اند را با مصوبه‌ای جدید جایگزین کرد که امکان تداوم ریاست برای دور سوم با کسب دو سوم آرای هیئت نمایندگان اتاق مربوطه را فراهم می‌کرد، حساسیت‌ها در مورد تحرکات این افراد بیشتر شد.


تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد ضرورت برخورد با فساد در هر سطح و لایه باید همواره مورد نظر متولیان و مسئولان باشد، چه وقتی فساد مورد نظر، تولید و اشتغال داخلی را هدف گرفته و چه وقتی بازرگانی و بخش خصوصی را آسیب بزند.


با وجود آن‌که مصوبه هیئت نمایندگان سرانجام در مرجع بالاتر یعنی شورای عالی نظارت رد شد و ممنوعیت تصدی ریاست بیش از دو دوره برقرار ماند اما گویا این افراد، دست روی دست نگذاشتند و ترفندهای دیگری برای حفظ جایگاه جریان خود به کار بستند.


طبق شنیده‌ها، از جمله یکی از این موارد به خدمت گرفتن بعضی از کارمندان اتاق ایران است که با دبیرخانه انجمن نظارت و شورای عالی نظارت همکاری می‌کنند.


مراجعه‌کنندگان به دبیرخانه‌ انجمن نظارت از سه نفر به عنوان افرادی نام برده‌اند که اهداف برخی جریانات را دنبال می‌کنند.

به نظر می‌رسد، اجرای این اقدامات، چند هدف را در پی داشته باشد. لایه اول انتقال اخبار و اطلاعات رقبا به افراد موثر جریان مذکور است تا از این طریق بتوانند شرایط را آنالیز کنند.

لایه دوم مستندسازی برای بخشی از اعضاست که از اهلیت تجاری و اقتصادی برخوردار نیستند. پیش از این در خصوص تایید شدن صلاحیت برخی افادی که مدرک لازم را نداشتند و همچنین افرادی که مدرک داشتند و رد صلاحیت شدند صحبت کرده‌ایم.


لایه سوم تلاش برای راهنمایی به افراد فاقد اهلیت برای پیدا کردن افراد متنفذ است تا برای سفارش آن‌ها قدم به میدان بگذارند و کار را جلو ببرند.


چندین نفر از مراجعه‌کننده‌ها به دبیرخانه که برای تکمیل مدارک و اسناد خود یا اعتراض به تصمیمات انجمن مراجعه کرده‌اند، با تعدادی از کارمندان مواجه شده‌اند که معتقدند که معدودی از کارمندان، به همان مقدار که با مراجعه‌کنندگان عادی از موضع بالا و با بی‌حوصلگی صحبت می‌کنند برای بعضی دیگر از مراجعه‌کنندگان از جمله روسای بعضی از اتاق‌ها وقت کافی دارند و با روی گشاده پذیرای آن‌ها هستند.

با این همه اما هوشیاری اعضای محترم شورای عالی نظارت و تعهد آن‌ها به اجرای مقررات در کنار نظارت نهادهای مورد وثوق امنیتی دلگرم کننده و امیدبخش است.

بازارنیوز همچون گذشته این حق را برای جریانی که از آنها یاد شده قائل است که اگر مدارکی و توضیحی خلاف آنچه در این گزارش آورده شده در اختیار دارند، ارائه دهند تا منتشر شود.

پایان پیام//

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: